FinExpert.e15.cz

Zuno, Equa a Air bank: Jaké jsou průběžné výsledky?


Karel z Rajfky, Teplice  |  22. 08. 2013 07:45

Bylo by tu třeba nějakého zasvěceného a nezávislého názoru na problematiku "nových" bank z IP adresy Raiffeisenbank, jako včera pod diskusí o ZUNO na Slevomatu.

 | 
ahoj  |  27. 08. 2013 20:33

Diyk Vasemu prispevku jsem mrkl na slevomat o co tam slo a uz si jdu pro bonus...

 | 
Henry  |  23. 08. 2013 10:22

Souhlasím s přispěvatelem přede mnou.Uvedený článek nemá nic společného s hodnocením,připomíná drbnu.

 | 
Dan  |  27. 08. 2013 00:25

Banky by se hlavně měly snažit být POUŽITELNÉ!

Vůbec se nedivím lidem, že nechtějí nové banky jako transakční. Já osobně jsem si dal EquaBank kvůli úrokovým sazbám (které ovšem záhy třikrát snížili!!!) a nulovým poplatkům - dokonce i za výběr z bankomatu. Využívám ji jako svoji "hlavní" banku.

Ovšem staly se mi tyto neduhy: 1) Převod peněz ze spořícího na běžný účet (abych s nimi mohl zaplatit např. platební kartou) několikrát trval dokonce NĚKOLIK HODIN!!! Takže po celou dobu byly mé peníze nedostupné... 2) Chtěl jsem platit kartou v obchodě, byl jsem si jistý, že peníze na účtu jsou, ale platba nešla uskutečnit. Ještě, že mám kreditní kartu jiné banky a zaplatil jsem s ní. Na info lince EquaBank mi řekli, že měli "výpadek" a tak to prostě nešlo... 3) Dost často (naposledy teď o víkendu) jim nejde internetové bankovnictví a opět se ke svým penězům nedostanete.

Takže jestli to dělají takto, ani se nedivím, že zákazníci u nových "low-cost" bank mají účet jenom na "testování", protože banka má zákazníky taky jenom na "testování". Kdybych například neměl kartu od jiné banky, tak jsem si kolikrát už prostě jídlo nenakoupil

Banky by si měly uvědomit, že tohle je prostě vážná věc. Zvlášť pracující lidi dostávají všechny peníze na účet a třeba já nerad u sebe nosím hotovost vyšší než pár set korun (kvůli krádeži atd.). A bohužel, když jim to "funguje" takto, tak se na to spolehnout nedá... Nedokážu si představit, že bych měl jenom platebku od EquaBank, jinak nic a byl přede mnou nějaký prodloužený víkend a doma ani suchej chleba - to by byl opravdu pěkně nepříjemný pocit

 | 
ixxoc  |  27. 08. 2013 00:39

Dane, takhle by mel vypadat prototyp "bankovniho klienta 2.0" - v penezence hotovost nula nic a i dva rohliky platit bezkontaktni kartou. Jenze hadej kdo tohle "pohodli" nakonec zaplati, kdo ho dostane nauctovane v cene kupovaneho zbozi? Banky a vydavatele karet si tu velice uspesne vychovavaji tuhle novou generaci lidi a nebude deleko doba, kdy uvidis na uctu z tesca nasledujici - 2x rohlik á 1,10 Kc, 1x platba kartou 1% z celkove castky nebo minimalne 1 Kc. Tak si pak vzpomen, jake to bylo platit retro hotovosti, kterou ti mohl nekdo ukrast :)) Krast ti budou pak banky, protoze je nasi pohodlnosti nechame vtahnout do kazdeho "vytahnuti" penez z penezenky, pardon karty, ze ktere budou mit svoje "fíčko", protoze prodejci to vydrzi jen do momentu, nez to prvni z nich na trhu odpali a zacne je uctovat.

 | 
Petr  |  27. 08. 2013 03:18

Tohle se mi u AirBanky nikdy nestalo a ze uz u nich jsem nejaky ten patek.

 | 
radim  |  27. 08. 2013 08:52

S Equa jsem nikdy žádný z tebou popisovaných problémů nezažil. I když je pravda, že jejich kartou neplatím, jen s ní vybírám z bankomatu. Internetbanking používám dost a zatím bez jediného problému. "Výpadek" teď o víkendu byl plánovaný a na jejich stránkách oznámený hodně dlouho dopředu. Nečteš, nevíš.

 | 
Dan  |  27. 08. 2013 09:44

Sorry, ale mám na starosti většinou jiné věci jak prolézat web banky a zkoumat kdy bude a kdy nebude mít nějaký výpadek. Nakonec mají na mě e-mail a telefon, tak není snad takový problém poslat 2 věty o plánovaném výpadku minimálně do e-mailu nebo v SMS.

Zvlášť, když ten výpadek plánuje na dobu dovolených, kdy je normální, že je dotyčný mimo PC a na web banky nechodí...

Oznámený hodně dlouho dopředu?! Výpadek byl oznámený v úterý 20.08.2013 13:07:17 a měl nastat ještě ve stejný týden už od pátečního večera 23.08. od 20:00 až do nedělní půlnoci! Takže byl na webu zveřejněný 79 hodin před tím, než nestal!!! Nevím jak Vám, ale mě teda 79 hodin nepřijde jako "hodně dlouho dopředu". Protože člověk, který se během těch 79 hodin nepodíval na stránky Internetového bankovnictví a pak ho potřeboval o víkendu, tak měl prostě smůlu

Mimochodem ještě jedna věc se mi stala s EquaBank - chtěl jsem vybrat kartou z bankomatu ČSOB a vložím do něj kartu EquaBank a bankomat mi ji prostě vrátil - žádná chybová hláška, nevěděl jsem proč. Zkoušel jsem to několikrát. Tak jsem šel k bankomatu KB a ten normálně fungoval a dal mi peníze... O pár dní později jsem opět šel do stejného bankomatu ČSOB a znovu mi kartu vracel. Zkusil jsem do něj dát kartu mBank a tu normálně vzal a všechno bylo OK. Pak jsem do něj zkusil dát opět kartu EquaBank a zase ji vrátil... Zhruba o týden později jsem chtěl vybrat peníze a tento bankomat měl po cestě, tak jsem si řekl, že ho zase zkusím, dal jsem do něj kartu EquaBank a už to normálně šlo.

Takže taky nevím, co si o tom mám myslet.

 | 
Moravak  |  27. 08. 2013 07:38

No Equa Bank je prima až na ty "drobné" výpadky a nedostatky, ty jí kazí pověst a důvěryhodnost. Ale zatím ji mám jako hlavní účet kvůli nulovým nákladům (v dnešní době je přeci jen každá koruna dobrá, a natož stokoruna). A pokud jde o placení transakce kartou zákazníkem, na to lze narazit už dnes. Např jsem měl tu čest v knihkupectví a u čerpací stanice. Pokud je na to zákazník upozorněn dopředu pak nemám nic proti. Chápu že menšímu obchodníkovi to snižuje zisk. Jinak si myslím že to není lenost (placení kartou), ale neochota tahat sebou všechny prachy v hotovosti, jen proto že jdu třeba na větší nákup (třeba před vánoci) a nevím dopředu kolik přesně utratím.

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená