FinExpert.e15.cz

Zepter: Když se místo hrnců prodávají peníze

Výrobce a prodejce spotřebního zboží chce nově poskytovat i nezávislé finanční poradenství. Podaří se mu uspět?
Zepter: Když se místo hrnců prodávají peníze

Zepter trochu jinak

Švýcarská společnost Zepter International působí i v České republice, kde prodává a distribuuje svoje výrobky spotřebního zboží a kosmetiky. Tak jako má mnoho svých příznivců, má i své odpůrce. Od letošního roku se chce nově zaměřit na poskytování finančního poradenství prostřednictvím své dceřiné společnosti Marshaly Insurance Fiancial Associated (dále jen Marshaly). V České republice působí Marshaly od 31. července 2006, kdy byla zapsána do obchodního rejstříku jako Marshaly s. r. o. Jejím vlastníkem je akciová společnost Marshaly sídlící ve Švýcarsku. Zahájení svých aktivit ohlásila na úterní tiskové konferenci, kde nám představila, co od svého působení v České republice očekává.

Logo Marshaly

Klepněte pro větší obrázek

Pomoc jako za marshallova plánu

Zajímalo mě, proč se nová finanční odnož Zepteru jmenuje Marshaly. Podle Romana Stiegera z Marshaly je za tímto názvem více důvodů, mimo anketu mezi klienty a obchodními zástupci i myšlenka pomáhat lidem. Na rozdíl od marshallova plánu, který měl pro postižené 2. světovou válkou potravinové řešení, společnost Marshaly ve své vizi slibuje finanční pomoc. Peníze vám nedá, ale pomůže vám najít mezery ve vašem finančním plánování, a tím najít prostor pro výdělek. Její i váš. Na důkaz své dravosti mají ve znaku býka, který je ve finančním pojmu symbolem růstu, rozvoje i dravosti. Svoji výjimečnost pak Marshaly podpírá na mateřské firmě Zepter, na které si zakládá jako na "výjimečné společnosti, mezi jejíž priority patří práce s lidmi, péče o ně, jejich motivace, vzdělávání i celoživotní kariéra, postavená na propracovaném kariérním plánu Zepteru". Myšlenka toť krásná.

Nezávislý finanční poradce. Opravdu?

O potřebě finančního plánování slýcháváme často a v České republice se to jen hemží finančními poradci. Dnes už ani nepoznáte rozdíl mezi poradcem pojišťovacím a finančním. Stačí si vzít do svého portfolia na prodej pár investičních fondů, nějaká ta „penzijka“, „stavebko“ a finanční poradce je na světě i s oprávněnou licencí. Anebo je to spíše prodejce finančních produktů, ze kterých si můžete vybrat?

Sám znám několik samozvaných finančních poradců (pravda, mají licenci). Mají opravdu vysokou produktivitu práce a jejich měsíční plnění jsou vysoká. Umějí dobře prodávat, ale neumějí analyzovat. A pak mám osobní zkušenost s nejmenovanou velkou společností, která působí v oblasti finančního poradenství. Přestože prodává jen vlastní produkty a služby, většinou se u ní setkáte jen s oborníky, kteří umějí kvalitně provést vaši finanční analýzu a najít vaše rezervy.

Mít kvalitní finanční poradce stojí každou seriózní firmu mnoho úsilí i investic do špičkového školení. Je na místě otázka, zda je finanční poradce nezávislý, pokud nabízí produkty jen jediné společnosti. Pochopitelně, že není. Ale rovněž není nezávislý jeho kolega nebo kolegyně, který je téměř malým makléřem, ale u totožných finančních produktů má od navzájem konkurenčních bank, pojišťoven a fondů stanoveny různé výše provizí. Ruku na srdce, máte-li na jednom produktu provizi 15 % a na totožném od konkurence provizi 9 %, nemůžete být nezávislý. Každý se přece musí nějak živit. Ovšem, je nezávislost nutná, aby byl finanční poradce opravdu kvalitní?

Tím nechci nijak hanobit či shazovat všechny slušné a poctivé finanční poradce. Finanční poradcem může být i ten, který má možnost volby jen z produktů jediné finanční společnosti. A pokud takováto společnost disponuje širokým množstvím nabídek a sítí kvalitních poradců, nebudou to mít ostatní finanční poradci, byť "nezávislí", nijak jednoduché.

A tak jsme řekli ne! Když provize, tak stejné pro všechny

Firma Marshaly si podle pana Stiegera zakládá na tom, že je, resp. bude naprosto nezávislá poradenská společnost. Aby její poradci byly zcela nezávislí, budou mít stejné výše provizí u totožné skupiny produktů, které budou nabízet. Takže se nestane, aby poradce Marshaly měl jinou provizi u stavebního spoření Raiffeisen a jinou u Buřinky. Je to dobře? Ano, je tam dávka nezávislosti na produktu. Ovšem takto fungují i makléřské firmy, které disponují svými zprostředkovateli. Zprostředkovatel má stejné provize na stejnou skupinu produktů a rozdíly ve sjednaných výších shrábne makléř. Ale dobrá, o tom to přece je.

Hlavně získat klienta

Podobně jako konkurence, i Marshaly se musí ke klientovi nejprve dostat. Jak se to prodejcům hrnců a kosmetiky podaří? Poměrně snadno. Výhodou Marshaly je, že disponuje velkou databází svých potencionálních klientů, resp. nynějších zákazníků Zepteru. Není proto nic snazšího, než oslovit stávající zákazníky novou nabídkou služeb. V oblasti prodeje finančních služeb hraje velkou roli i tzv. doporučení, to znamená, že pokud jste se službami určité společnosti spokojeni, bude se vás snažit zástupce firmy přesvědčit, abyste mu dali kontakt na další vaše přátele a známé a ideálně jim sami zavolali. Je to zcela běžná věc, a lze proto očekávat, že Marshaly půjde i touto cestou.

Získat klienta je věc jedna, ale udržet si ho je věc druhá. Finanční poradce Marshaly nebude žádný specialista, který spadne z nebe. Půjde i o běžné současné zástupce firmy Zepter, kteří budou muset (budou-li chtít) absolvovat speciální školení, tzv. Marshaly Academy. Po jeho absolvování mohou působit i jako finanční poradci. Felix Prikoszovitz s vídeňské pobočky Marshaly však upřesnil, že firma má natolik kvalitní školící systém a specialisty, že se neobává, že by neměli kvalitní finanční poradce.

Co nám nabídne?

Marshaly chce nabídnout běžně dostupné finanční nástroje a služby pro jakéhokoliv klienta. Důraz klade na rodiny bez ohledu na výši příjmů, ale podle Romana Stiegera nemají žádné zásadní zaměření na cílovou skupinu klientů. Firma chce doslova nabídnout doživotní optimalizaci financí svým klientům tím, že zdarma poskytne finanční poradenství, které jim sníží náklady a zvýší výnos. Marshaly, potažmo její finanční poradce, pak bude mít ze sjednaného obchodu provizi (na tom opět není nic špatného).

V nabídce budou produkty vybraných českých pojišťoven, spořitelen i bank. Nebudou chybět ani hypotéky. Mezi finančními partnery jsou i zahraniční společnosti, např. Купалa, Anker, Axa, Berliny, Zurich a další.

Kdo se v tom vyzná?

Jak se dokáže finanční poradce vyznat v široké nabídce finančních produktů? Marshaly údajně disponuje svým týmem marketingových a analytických specialistů, kteří na základě zpracovaného finančního plánu poradcem dokáží vytvořit nabídku nejvhodnějších dostupných finančních produktů. Podle Romana Stiegera disponují  svým monitoringem, takže jsou schopni pružně reagovat např. na změnu úrokových sazeb u hypoték a najít nejlepší nabídku na trhu. Uvidíme.

Z obchodníka s hrnci finančním poradcem

Filozofie Marshaly není špatná, pokud jde o nabídku finančních služeb (nechci se pouštět do diskuze o kariérním postupu). Navíc má šanci uspět, protože má velkou výhodu: alespoň zpočátku nebudou muset jejich finanční poradci vyhledávat nové klienty – stačí, když zkontaktují ty stávající. Firma má i kvalitní zázemí a na finančním trhu tak může mít slušnou vyjednávací pozici. Otázkou je, co se stane s přeměnou některých stávajících zástupců Zepteru. Zda Marshaly budou vnímat jako svoji lepší pozici, snahu chtít dokázat něco více, snahu „pomoci“ svým stávajícím klientům, anebo se finanční služby Marshaly stanou jen dalším produktem v jejich prodeji za účelem uživení sebe sama nebo vlastní rodiny. Protože pak je úplně jedno, jestli má finanční poradce na sobě logo Zepteru, Marshaly či jiné společnosti, prostě jen dojde k rozšíření jeho prodejního portfolia o finanční služby. A vlastně na tom není o nic hůře nebo lépe, než jeho (ne)závislý kolega od konkurence.

Další článek


 

Související články


celkem 76 komentářů

Nejnovější komentáře

Není hrnec jako hrnec :-)). Trvalo, mi dlouho, než j...
manka25
6. 9. 2017, 13:13
Obraťte se na svého obchodního zástupce, se kterým j...
Iva
8. 4. 2017, 18:33
Madam, koukněte se prosím na jejich účetní závěrku. ...
Monkey
14. 3. 2017, 11:36
Bohužel musím reagovat...jednu pánev jsem si bohužel...
Eva
14. 9. 2016, 15:43
už dlouho jsem se takhle nenachechtala. Nosit povinn...
Zoko Adam
21. 6. 2016, 19:23

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  11

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více