I provozovatelé bazarů musí samozřejmě dodržovat právní předpisy. Česká obchodní inspekce zjistila, že tomu tak dost často není. Pochybení bylo potvrzeno v 60 procentech kontrol. Nejčastěji byl problém v informovanosti spotřebitelů o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva na reklamaci a prodejci také řádně nevyplňovali doklady o zakoupení výrobků.
Záruka i na bazarové zboží
Porušení povinnosti informovat spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu reklamace, bylo zjištěno ve 103 případech. Druhým nejčastějším pochybením bylo to, že prodejci nevyznačovali v dokladu o zakoupení výrobku informaci, že jde o výrobek použitý nebo s vadou. V neposlední řadě prodejci neseznamovali s cenou nabízených výrobků, odmítli na vyžádání kupujícího vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými údaji. Prodávající porušovali zákon i v dalších případech.
„O rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění má prodávající povinnost i u použitého zboží spotřebitele řádně informovat. Rozsah odpovědnosti prodávajícího stanoví občanský zákoník u spotřebního zboží obecně na 24 měsíců. Při koupi použitého spotřebního zboží lze zkrátit tuto lhůtu na polovinu. Zkrácenou dobu trvání odpovědnosti za vady je však třeba vyznačit v dokladu o koupi, stejně jako případné vady nebo nedostatky, s nimiž byl kupující předem seznámen,“ informuje ČOI.