FinExpert.e15.cz

Zaplatí stát za zbytečné letadlo 300 milionů?


Občan  |  29. 06. 2006 03:38

K tomu není co dodat. Ovce v podobě daňových poplatníků rády vše bez protestů zaplatí...

 | 
Honza  |  29. 06. 2006 09:51

Autor se zřejmě ani nenamáhal se zeptat na ministerstvu a na ÚCL... Dolet - neznamená to, že bude létat na Kanáry, ale to, že může létat čtyři hodiny bez doplňování paliva. Proč asi?..... Mimo jiné letadlo slouží k měření nejen v ČR, a za druhé - letadlo využívá mimo jiné ministr dopravy pro krátké cesty do zahraničí. Stroj má v interiéru měřící aparaturu, která zabírá 1 ze 6 sedadel. I dnešní Beechjet má VIP interiér. Letadlo i před lety úřad kupoval už olétané, a dnes mu bude dobře kolem 20ti let. Posádky jsou tři, protože práce pro ÚCL nemusí být jejich jediným zaměstnáním - jak to tak někdy u pilotů bývá. A cena stroje 300 milionů, to už autor asi spadl z višně. http://www.aircraftdealer.com/aircraft_for_sale_detail/Cessna_CitationJet___CJ/2001_CESSNA_CITATION_CJ2/7429.htm

 | 
Vít Doležálek  |  29. 06. 2006 10:14

1) Píšu, že nové má přijít odhadem na 300 000 000 Kč. V této sumě není započítáno jen letadlo, ale i výcvik posádek a techniků, zabudování měřící aparatury a další věci. A to jsou desítky milionů navíc.

2) Je snad letadlo v havarijním stavu? Ne a tento typ letounů by měl zvládnout až 20.000 přistání. Tohoto počtu se zdaleka nedosahuje.

3) Nebylo by jednodušší a levnější mít jednu posádku nebo 3 piloty nastálo než platit 6 pilotů, jejich výcvik atd., i když nejsou v ÚCL zaměstnáni na plný úvazek?

4) Zdůvodnění bezpečností letové provozu: sám píšete, že náš letecký prostor je velmi bezpečný, a je toho dosaženo i pomocí stávajícího letadla. Proč tedy kupovat nové?

Článek neměl být útokem na nové letadlo, ale zamyšlením se nad tím, zda-li by nebylo potřebné prostředky dát na opravy cest a nákup nového letadla odložit až na dobu, kdy bude potřeba výměna stroje

 | 
Honza  |  29. 06. 2006 11:55

1) Píšu, že nové má přijít odhadem na 300 000 000 Kč. V této sumě není započítáno jen letadlo, ale i výcvik posádek a techniků, zabudování měřící aparatury a další věci. A to jsou desítky milionů navíc.

Desítky milionů možná ano, ale nikoli 150. I výcvik na B737 stojí kolem 27.000 eur, na takto malý bizjet je to asi polovina (13-17 tis.USD. Montáž zařízení, uznávám, se může prodražit.)

2) Je snad letadlo v havarijním stavu? Ne a tento typ letounů by měl zvládnout až 20.000 přistání. Tohoto počtu se zdaleka nedosahuje.

Stáří letadla se neurčuje jen podle počtu absolvovaných přistání. V havarijním stavu není, ale je to 20 let staré letadlo, a už před patnácti lety bylo problematické (Jde o typ převzatý firmou Rytheon od Mitsubishi, která s ním měla problémy. Raytheon musel stroj uvnitř přestavět. Mimoto není Beechjet zrovna nejpřátelštější na pilotáž).

3) Nebylo by jednodušší a levnější mít jednu posádku nebo 3 piloty nastálo než platit 6 pilotů, jejich výcvik atd., i když nejsou v ÚCL zaměstnáni na plný úvazek?

Jedna posádka na jedno letadlo z provozního hlediska nesmysl, to vám řekne každý, kdo v letectví pracuje. Jaké mají piloti úvazky v ÚCL nevím, ale i teď bych tipoval jen částečné.

4) Zdůvodnění bezpečností letové provozu: sám píšete, že náš letecký prostor je velmi bezpečný, a je toho dosaženo i pomocí stávajícího letadla. Proč tedy kupovat nové?

Na to by se dalo odpovědět otázkou: Proč ČSA kupovaly drahé Airbusy, když původní Boeingy se ještě nerozpadají a firma neměla nehodu už desítky let... To je přeci demagogie.

Článek neměl být útokem na nové letadlo, ale zamyšlením se nad tím, zda-li by nebylo potřebné prostředky dát na opravy cest a nákup nového letadla odložit až na dobu, kdy bude potřeba výměna stroje.

Věřím že jste se při zamýšlení ptal také na názory úřadu, ministerstva, i někoho nezávislého, a že nešlo jen o dedukce nad klávesnicí počítače.

 | 
Honza  |  29. 06. 2006 09:58

Když letadlo měří přesnost navigačních prostředků, sestupových radiomajáků, a letových cest, které používají velká a rychlá dopravní letadla, těžko je možné takové měření dělat ultralightem nebo malou Cessnou 172. Měřící letadlo musí mít parametry srovnatelné s proudovými letadly, která denně v našem vzdušném prostoru BEZPEČNĚ vozí tisíce cestujících. Bezpečně je to mimojné i díky tomu, že jsou naše letové cesty a navigační prostředky změřené dobře. Úřad je moloch, ale v tomhle ohledu je útok úplně mimo.

 | 
okuzi  |  06. 07. 2006 15:25

Jesteze jsi to doplnil mily Honzo, ale zapomel jsi doplnit argument PROC ten stroj vymenit, kdyz na dane ucely plne dostacuje. A srovnani letounu pro zalet RNZ s letouny pro prepravu cestujicich neni zrovna moc trefne. Taky bys nejel starou Karosou, ale vybral by sis moderni bus, pokud bys chtel jet treba z Prahy do Brna. Ale ridici dodavky bys jako majitel novou nekoupil jen proto, ze se ti stara uz nelibi... Pokud ti to jen trosku pujde, zamysli se nad podstatou clanku.

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená