FinExpert.e15.cz

Založte si e-shop

Další možnosti online výdělku – co musíte vědět, než se pustíte do provozování internetového obchodu či portálu?
Založte si e-shop

Z minulého článku o základech podnikání na internetu víte, že je potřeba začít dobrým nápadem a důkladnou analýzou trhu včetně prověření konkurence. Nyní se dozvíte o dalších možnostech online podnikání, jejichž zahájení může být zpočátku složitější. Investované náklady se vám však mohou mnohonásobně vrátit.

Poslední dobou je podnikání na internetu čím dál rozšířenější. Nejjednodušší cesta k výdělku menších či větších finančních sum vede přes prodej na online bazarech a aukčních sítích, kde si přivydělávají zejména studenti nebo ženy na mateřské dovolené.

Poněkud náročnější cestu, ať už finančně nebo časově, představuje vybudování vlastního projektu – e-shopu nebo tématického portálu.
 

Pravidla pro vlastní e-shop

K provozování vlastního e-shopu potřebujete mimo zboží také náročnější logistické zázemí. Kromě registrace domény a zaplacení webhostingu je potřeba obrátit se na kvalitního dodavatele programátorských a webdesignových služeb. Pokud se do tvorby webu pustíte sami či s pomocí nezkušeného kamaráda, mohl by výsledek potenciální klienty spíše odradit.

Není nic horšího než nepřehledný a amatérsky vyhlížející web. Kromě důvěryhodného programátora, kodéra a grafika pro začátek oceníte pomoc odborníků z marketingových agentur.

Musí být přehledný a interaktivní

Při tvorbě elektronického obchodu dbejte především na srozumitelnost a přístupnost nabídky klientům. „Předpokladem úspěchu je přehlednost služeb pro uživatele a umožnění snadného procesu objednávky. Těžko bude úspěšný e-shop, ve kterém je kvůli desítkám kroků obtížné nakoupit,“ shrnuje principy úspěšnosti account manager Webprofits.cz Tomáš Čupr.

Logické a strukturované rozdělení produktů na kategorie a podkategorie umožní zákazníkovi rychlejší hledání, zatímco nepřehlednost způsobí jeho okamžitý odchod ke konkurenci. Odborníci se také shodují, že důvěryhodnost zákazníků zvyšují různé formy participace na chodu e-shopu.

„Nebojte se zapojit klienty do chodu webu různými formuláři, slevovými akcemi či jinými formami komunikace, například přes chat nebo sociální sítě,“ radí ve své knize renomovaný profesionál Viktor Janouch.

Jak na čtivé a výdělečné webové portály

Mnoho z pravidel pro provozování elektronických obchodů platí i pro spravování portálů. Zde je potřeba lákat uživatele internetu především na čtivý, vizuálně lákavý a pravidelně obměňovaný obsah. Předpokladem úspěšnosti je také zajímavá a specifická tématika, zaměřená na cílovou skupinu.

Jelikož neprodáváte zboží, je potřeba přilákat čtenáře nashromážděnými informacemi a daty – články, fotografiemi, diskusemi, recenzemi, různými druhy databází či registrací návštěvníků. Internetová technologie navíc nabízí potenciál pro interaktivní a multimediální obsah, proto se nebojte zapojení videí, audio záznamů, případně různých diskusních fór a chatovacích aplikací.

„Snažte se psát kvalitní, unikátní a pro uživatele přínosný obsah. Pokud jsou vaše stránky zajímavé pro čtenáře, budou se líbit i vyhledávačům a přinesou vám další čtenáře,“ prozrazuje Tomáš Čupr jedno ze základních pravidel SEO, optimalizace pro vyhledávače.

„Co se týče obsahu, který podléhá autorskému právu, zde je nutno brát v úvahu platnou legislativu. Za prodej, distribuci a poskytnutí audiovizuálního obsahu se často musí hradit poplatky české organizaci OSA. Ta je pak proplácí jejich majitelům. Jsou samozřejmě případy, že poskytujete tento typ obsahu a vypořádání poplatků řeší třetí strany, například Youtube.com,“ upozorňuje na právní úskalí provozování portálu Jaroslav Mikeš.

Lze vůbec portálem vydělat? 

„Pokud chcete, aby vás portál uživil, musíte do něj investovat hodně času a peněz. Mám zkušenost, že návratnost těchto investic je okolo roku,“ zúročuje své několikaleté zkušenosti v oblasti internetového marketingu Jaroslav Mikeš a dodává, že jde o velmi obohacující koníček nebo vedlejší činnost, která vás s trochou trpělivosti a investic může uživit.

Možností zvýšení výdělečnosti portálu jsou kromě lákání na kvalitní obsah různé typy internetové reklamy včetně bannerů, PPC kampaní, budování zpětných odkazů a inzerce.

O možných formách propagace elektronického obchodu nebo tematicky zaměřeného portálu se dozvíte příště. 

Další článek


 

Související články


celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

dobry den. varujem pred platenim cez e.shop platobny...
mikiNeplatte nikdy cez sv
19. 11. 2010, 11:42

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více