Českomoravská stavební spořitelna (ČMSS) podala koncem února tohoto roku u Městského soudu v Praze žalobu proti České spořitelně a Stavební spořitelně České spořitelny („Buřinka“). ČMSS tvrdí, že její přímý konkurent na trhu financování bydlení propaguje svou nabídku prostřednictvím klamavé reklamy.
Jde o kampaň Stavební spořitelny České spořitelny „Nová jarní kolekce hypoték a překlenovacích úvěrů s úrokem jen 2,99 %“. Reklamní nabídku nedoprovázejí upřesňující informace, a tak sdělení vede zájemce o úvěr k přesvědčení, že nabízené úvěrové produkty jsou úročeny po celou dobu trvání úvěru úrokovou sazbou 2,99 % p.a. a že jde o nejvýhodnější úvěrové produkty pro financování bydlení na tuzemském trhu. Přitom uvedená úroková sazba platí pouze pro první tři měsíce od prvního čerpání překlenovacího úvěru a poté je klientům účtována standardní úroková sazba. Ta se u Buřinky v období do 28. února 2005 pohybovala v rozpětí 5,25 až 7,75 % p.a. V období od 1. března 2005, kdy Buřinka upravila úrokové sazby překlenovacích úvěrů (tj. následně po podání žaloby), se standardní úrokové sazby pohybují v rozpětí od 3,75 do 6,95 % p.a.
Více se dozvíte na stránkách ČMSS a Buřinky.