Podle průzkumu Asociace malého a středního podnikání a Ženy s.r.o. začala polovina českých podnikatelek s vlastním podnikámím ve věku mezi 25 a 34 lety. Jedním z hlavních důvodů je časová flexibilita, což je například pro matky malých dětí argument číslo jedna. Vlastní podnikání rozjedou ženy především díky podpoře rodiny a vstupnímu kapitálu. Průzkum zároveň ukázal, že ženy podnikatelky jsou se svým způsobem života a prací spokojenější, než zaměstnankyně. Od vlastního podnikání ženy nejčastěji odrazují obavy z neúspěchu, přílišného rizika a z nedostatku zkušeností.
Crowdfundingem se rozumí způsob získávání finančních prostředků pro určitý účel, projekt nebo podnikatelský záměr.
Průzkum ukázal, že více než 40 % žen by začalo podnikat, pokud by se měly v době rozjezdu podnikání kam obrátit pro informace. Překonat strach a nejistotu spojené s počátkem podnikání pomáhá například Regionální hospodářská komora Plzeňského kraje. Tamní Asistenční centrum pro podporu podnikání žen nabízí bezplatné semináře či workshopy. Ženy na seminářích získají cenné kontakty, marketingové a právní rady.
Podporu podnikatelkám dávají i tzv. co-workingová centra. Jde o místa, která mohou podnikatelky využít k obchodním schůzkám a kancelářské práci. Centrum tohoto typu, včetně dětského koutku, provozuje například v Brně Občanské sdružení Top centrum podnikatelek v Brně. Organizace rovněž ukazují na fakt, že začínající podnikatelky se setkávají s domácím násilím. Jejich partneři někdy neunesou skutečnost, že žena na nich přestává být finančně závislá a nevěnuje se jen péči o rodinu.