Připravovaná penzijní reforma otevřela cestu k přerozdělení stamiliardového trhu peněz určených na zajištění stáří. A i když vláda zatím neřekla, jak se důchodový systém změní, banky i pojišťovny vyrazily na lov klientů.
A současná diskuze o tom, že se každý musí na stáří zajistit sám a nespoléhat jen na stát, jejich marketingu výrazně pomáhá. Během uplynulého měsíce se tak dostala na trh řada produktů, které právě s úsporami na penzi operují. Pokud totiž kabinet schválí návrhy takzvané Bezděkovy komise, současný model penzijního připojištění zanikne. Banky a pojišťovny si přitom chtějí nad částí dlouhodobých úspor ponechat kontrolu.
Lidé věří, že stát je nazajistí
„Finanční instituce penzijní reformu marketingově využívají od té doby, co se o ní začalo diskutovat. Nyní je debata silnější, tak se toto téma opět objevilo,“ říká Jan Lener z makléřské společnosti Broker Consulting. Podle něho to pomáhá i finančním poradcům při prodeji produktů dlouhodobého spoření. „Lidé vědí, že je stát na stáří nezajistí,“ dodává.
Klasické penzijní pojištění ve fondech v posledních dvou letech ztrácí na atraktivitě – jednak jeho výnosy kvůli krizi spadly k nule, jednak lidé poté, co se mění podpora státu u stavebního spoření, podle brokerů příliš nevěří v jeho udržitelnost.
Více na www.E15.cz