Výsledky studie potvrzují fakt, že zatím neexistuje jediný universální platební nástroj a díky odlišnostem e-obchodů (služby, hmotné a nehmotné zboží) bude hledání jednotného řešení složité. Vzhledem ke konzervatismu zákazníků nepřekvapí zjištění, že nejrozšířenějším platebním nástrojem v ČR zůstává dobírka, tedy platba při převzetí zboží v hotovosti. Zákazníci tuto formu využívají v 70-80 % případů. V západním světě je u zákazníků dobírka až na třetím místě (kolem 12 %), preferovaným platebním metodám vévodí platební karty (kolem 80 %).
Na dalších místech se v ČR v oblasti zákaznické popularity umístil převod na účet a platba na výdejním místě. Značnou popularitu získávají poslední dobou nákupy na splátky. Se zhruba 10% podílem se umísťují platební karty a platební brány.
Nabídková stana obchodníků je, co se týče metod, poměrně koncentrovaná. Dobírku a převod na účet nabízí 97 % obchodníků, následují platby na výdejním místě (74 %), platební brány (60 %), nákup na splátky (57 %), platební a úvěrové karty (kolem 40 %).