FinExpert.e15.cz

Za společnost s dobrou pověstí jsou investoři ochotni si připlatit

Dobré jméno významně ovlivňuje celkovou sumu, kterou investor zaplatí.

Podle nejnovějšího průzkumu společnosti Ernst & Young o významu renomé firem si investoři i analytici nejvíce cení společností s dobrou finanční pověstí. 75 % respondentů uvedlo, že finanční renomé společnosti je klíčovým faktorem ovlivňujícím jejich rozhodnutí investovat, nebo naopak prodat. „Investoři mají v oblibě firmy s dobrou finanční pověstí, která je pro jejich plány a rozhodování velice důležitá. Vybudovat dobré jméno společnosti trvá roky – jeho ztrátu ale může způsobit jediná špatná zpráva. Získat dobrou pověst zpátky pak trvá velice dlouho,” shrnuje tento trend jeden z respondentů.

Za nejdůležitější faktory ovlivňující budování silné finanční pověsti označilo 60 % dotázaných investorů a analytiků kvalitní informace o finančních výsledcích a 54 % dobrou komunikaci a transparentnost. Ovšem to, co pomáhá dobré jméno získat, jej také může naopak i poškodit. Více než polovina respondentů totiž uvedla, že mají časté výhrady ke kvalitě finančních informací a prognóz, což oslabuje jejich důvěru ve vedení některých společnosti.

Prestiž a důvěryhodnost firmy vytvářejí stejnou měrou její výsledky i její vrcholní představitelé. Osobní renomé generálního a finančního ředitele považuje za zásadní faktor získání důvěry 80 % dotázaných. Někteří výslovně uvedli, že postoj a chování členů firemních orgánů má přímý vliv na to, zda považují informace o výsledcích firmy za důvěryhodné.

Dobré řízení je zárukou vyšší návratnosti investice

Odborníci soudí, že investoři nyní berou firemní skandály velmi vážně, což změnilo jak jejich postoj vůči firmám, tak i hodnoty, které hledají u vedení společnosti. Dříve byla důležitá jen kvalita účetního výkaznictví a finanční síla firmy, ale v dnešní době je pověst klíčovým faktorem v hodnocení investiční atraktivity společnosti. To vše se totiž následně odráží ve vyšší návratnosti investice.

Pokud se objeví nějaký zásadní problém ohrožující dobrou pověst společnosti, pro 71 % dotázaných investorů a analytiků se jeví jako nejlepší způsob, jak zabránit ještě větší škodě, rychlá akce a zjevná náprava situace. 55 % kromě toho doporučuje sebrat odvahu a otevřeně vysvětlit, kde se stala chyba. Špatnou komunikaci a zdlouhavé interní vyšetření odsuzuje více než polovina respondentů, 79 % navíc vyjádřilo názor, že takto pomalá reakce nemůže zvrátit jejich negativní hodnocení pověsti firmy, která prošla krizí.

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  11

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více