Možná jste ani nezaregistrovali, že pro obchodníky akceprující platební karty probíhá od října 2006 soutěžní program nazvaný Partnerství s MasterCard. Má za úkol zvýšit počet bezhotovostních transakcí uskutečněných pomocí platebních karet v České republice. Právě tento způsob plateb totiž v současné době představuje jednu z nejvýhodnějších možností placení jak pro obchodníky, tak i pro samotné zákazníky.
V rámci programu jsou oceňovány ty prodejny, ve kterých dojde k nejvyššímu průměrnému procentuálnímu nárůstu objemu transakcí kartami MasterCard, MasterCard Electronic a Maestro oproti minulého roku.
Nejlepší obchodníci obdrží odměnu
Program již probíhá od 1. října 2006 do 30. března 2007. Jednotlivé provozovny jsou rozděleny do pěti kategorií podle objemu plateb kartami MasterCard, MasterCard Electronic a Maestro. V rámci každé z nich dochází k hodnocení po dvou měsících, tzv. vlnách (říjen - listopad 2006, prosinec 2006 - leden 2007 a únor - březen 2007). Za jednotlivé vlny je odměňováno v každé z daných kategorií vždy 5 nejlepších provozoven. Celkem tedy bude oceněno 75 obchodních míst.
V první vlně se na prvních místech v jednotlivých kategoriích umístily provozovny z největších českých měst. V hlavním městě se mezi vítězi objevily prodejna Reserved na Praze 4 a Knihkupectví Nový Smíchov na Praze 5. V Brně se prosadily prodejny Spin s. r. o. a But-s galerie Vankovka. Vítěznou pětici uzavřelo ostravské Ferrocentrum.
„Platební karty představují pro každého člověka jedinečnou možnost, jak si efektivně ulehčit a zjednodušit život. Spotřebitelům nabízejí více pohodlí a bezpečí, pro majitele obchodů pak mohou představovat například zvýšení tržeb, či snížení nákladů spojených s manipulací s hotovostí,“ říká Ján Čarný, generální ředitel společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku, Slovensko a Polsko. Také tento, již čtvrtý ročník programu, si klade za cíl mimo jiné rozšířit povědomí o všech výhodách, které může akceptace platebních karet obchodníkům přinést.
Odměnu obdrží i zaměstnanci
Odměna za každou vlnu programu je ve formě "Zážitku k nezaplacení" předána každému stálému zaměstnanci pracujícímu se zákazníky, majiteli obchodu i vedoucímu provozovny. Katalog, z něhož si všichni vítězové vybírají dle svého vlastního uvážení, přitom zahrnuje např. jazykové a odborné kurzy, širokou nabídku zájezdů, permanentky do fitness center a další zajímavé aktivity – všechny v hodnotě 5 000 Kč pro zaměstnance společně s jejich vedoucími a 10 000 Kč pro majitele obchodu. Poukazy na „Zážitek k nezaplacení“ jsou vítězům předány ve formě voucheru od firmy Accor Services.
Obchodníci by měli aktivně nabízet platbu kartou
MasterCard chce takto silně motivavat obchodníky a jejich zaměstnanců k tomu, aby ochotně příjimali platební karty a zároveň tuto možnost platby zákazníkům sami aktivně nabízeli. V rámci programu mohou získat nejen vlastní nové zkušenosti, ale také množství cenných rad přímo od společnosti MasterCard, která na přípravě tohoto programu spolupracovala hned s pěti bankami v ČR. Zúčastnění obchodníci tak mohou přispět k zefektivnění vlastní práce.