V předvánočním období si letos obchodníci mnuli ruce, prodeje totiž dosahovaly plánovaných hodnot. Řada obchodů uvádí, že prodej vzrostl ve srovnání s loňským rokem až o 50 %. Z ankety GE Money Bank dále vyplývá, že trendem letošního roku byly nákupy praktických dárků, využívání akčních nabídek a online nakupování vánočních dárků.
Přestože některé obchody měly až o polovinu větší zisky než v minulém roce, si většina dotázaných obchodníků myslí, že ekonomická krize se stále promítá do peněženek zákazníků.
Každým rokem mají Češi zájem o stejné kategorie zboží, pouze se mění konkrétní druhy sortimentu, tzv. novinky či hity. Klasickými vánočními dárky jsou hračky, oděvy, obuv, kosmetika, elektronika, vybavení do domácnosti, knihy, CD a vybavení na zimní sporty.
Mezi letošní hity, u kterých obchodníci zaznamenávali výjimečné prodeje, patřily např. LCD televizory, robotické vysavače, značkové zboží či dárkové balíčky.