Více než 50 % klientů Penzijního fondu České pojišťovny (PFČP) se domnívá, že důchodová reforma proběhne v horizontu čtyř let. Tři čtvrtiny z celkového počtu dotázaných přitom není schopno odhadnout, jakou výši penzí mohou od státu v budoucnu očekávat. 70 % klientů předpokládá, že na konci spořícího cyklu zvolí jednorázovou výplatu uložených peněz. Takové závěry přinesl výzkum, který mezi svými klienty uskutečnil největší penzijní fond v České republice. Výzkum se kromě názorů na problematiku budoucích penzí zaměřil na hodnocení rozsahu a úrovně klientského servisu.
V současné době volí při ukončení smlouvy 95 % klientů jednorázovou výplatu naspořených prostředků včetně jejich zhodnocení penzijním fondem a příspěvků státu. Podle fondu podíl jednorázových výběrů klesne v horizontu 10 let na zhruba 70 %, naopak téměř jedna třetina klientů si nechá v budoucnosti vyplácet doživotní penzi.
Rovněž stoupá zájem klientů o internetové služby. Své penzijní připojištění by prostřednictvím internetu chtělo ovládat 52 % dotázaných, klasickou korespondenci by však za e-mail vyměnilo zatím pouze 43 % klientů PFČP. Mezi příznivci internetových služeb fondu podle něho přitom převažují lidé do 40 let věku.