Zhruba 10 tisíc klientů, které Volksbank v předchozích měsících nalákala na velmi levný účet Aktiv konto, totiž zaplatí přinejmenším šestinásobně vyšší paušální poplatek než dosud. Informaci dnes přinesl web Aktuálně.cz.
Jak to bylo?
Kromě klasických poboček měla banka speciální prodejní místa VolksbankShop v síti obchodních domů Kaufland, kde nabízela právě Aktiv konto. Banka až do konce loňského července poskytovala vedení zdarma, později za 9 Kč, a součástí balíčku byla i platební karta, internetové nebo telefonní bankovnictví, elektronický výpis a možnost povoleného přečerpání. Zpoplatněny byly pouze odchozí platby, výběry z bankomatů nebo hotovostní transakce na pobočkách.
Kvůli nerentabilitě banka postupně zrušila prodejní místa VolksbankShop, ukončila prodej Aktiv konta a klienty převedla pod klasické pobočky. Díky změnám sazebníku tak od srpna klient zaplatí 55 Kč a i nadále pět korun za každou odchozí platbu do jiných bank, u inkasa a trvalého příkazu šest korun, uvádí dále Aktuálně.cz.
Pokud nebudete se zdražením souhlasit, máte podle zákona nárok na bezplatné odstoupení od smlouvy. Jako důvod můžete uvést právě nesouhlas se změnami v sazebníku. V případě, že se rozhodnete u Volksbank zůstat, můžete si nově vybrat Domácí konto za 47 Kč měsíčně.
Zdroj: Aktuálně.cz
A jak přejít rychle a bezbolestně?
Pro přechod za „lepším“ vám bude stačit, když s platným občanským průkazem navštívíte banku, u které jste se rozhodli otevřít nový účet. Jakmile v nové bance vyplníte žádost o změnu, nově vybraná bankovní instituce za vás vyřídí vše podstatné ve vaší původní bance. Banky si tak mezi sebou předají veškeré informace například o vašich platbách, které budou převedeny k nové bance.
Celý proces by měl trvat maximálně patnáct pracovních dnů. Datum, k němuž se příkazy a inkasa v jednom peněžním ústavu zruší a v druhém nově zavedou, si však určí sám klient. Na konci celé akce zruší původní banka účet, pokud si to samozřejmě klient přeje.
Ke zrušení běžného účtu v původní bance ale nemůže dojít za předpokladu, že tomu brání dohoda klienta a původní banky. Například smlouva, která zavazuje klienta zachovat běžný účet, třeba z důvodu nějakého zvýhodnění v případě úvěru.
Přemýšlejte, ale strach není na místě
Nebojte se toho, opravdu můžete vydělat, a banku, která vám zdražila služby, nic nenaštve víc než odliv klientů. Ukažte bankám, že nejste jen poslušné ovce, které se se vším smíří. Jinak se služeb na úrovni s dobrými cenami nikdy nedočkáme.
I v tomto případě však platí: dvakrát měř, jednou řež. Poplatky by neměly být jediným kritériem. Propočítejte si, kolik budete opravdu platit v nové bance a kolik nyní. Abyste se třeba nenechali oklamat pouze zajímavou reklamou. Případně zvažte, jestli neplánujte do budoucna další důležité kroky jako třeba hypotéku. Banky svým stálým klientům mohou nabízet různá zvýhodnění. Zvažte všechny plusy a mínusy, které konkrétně vám nová banka nabízí. Abyste nakonec neprohloupili.
Co je třeba zvážit při změně banky*?
- Jaké služby hodláte využívat a zda všechny tyto služby nová banka nabízí.
- Jaké jsou poplatky nové banky k běžnému účtu a co vše je případně zahrnuto v balíčku služeb.
- Jaké další zvýhodněné služby nová banka nabízí (např. pro nové klienty nebo při zřízení nových služeb) a jak jsou pro vás důležité.
- Jaké úrokové sazby ke zhodnocení peněz na běžném účtu nabízí nová a původní banka.
- Jaká je dostupnost bankomatů nové banky.
- Kolik poboček nové banky je poblíž vašeho bydliště či zaměstnání, jaké jsou otevírací hodiny a zda poskytují další služby, které běžně používáte.
- Jaké možnosti vzdálené obsluhy běžného účtu nová banka nabízí prostřednictvím elektronických kanálů.
- Zda změnou banky neporušíte smluvní podmínky v původní bance.
*zdroj LBBW Bank