FinExpert.e15.cz

Vybíráme úsporný automobil


NN  |  17. 07. 2008 13:02

fakt nechapem ludi co si v dnesnej dobe nedaju LPG, nielenze to setri kopec penazi, je to aj ekologickejsie a ma vacsi dojazd

vyrobcovia by uz mohli konecne zacat s masovou vyrobou aut s kombinaciou benzin?LPG, neskor mozu prejst na LPG+elektrinu

 | 
eLzyx  |  17. 07. 2008 15:09

jen né masovou výrobu aut s LPG. To by hned cena LPG paliva letěla raketově nahoru

 | 
Karel  |  17. 07. 2008 21:00

Souhlas, ať si to tam dá, kdo nalítá ročně mraky kilometrů. Pro ostatní to nemá cenu. Časem se spíš chytne pohon na zemní plyn, ale ten asi bude taky zdražovat a chdák, kdo s nim topí

 | 
alien5  |  18. 07. 2008 07:40

Pokud nalitam rocne 10 000 km tak se to nevyplati nebo az po 4-5 letech a to je dlouha navratnost jinak nic proti LPG je dobry , dostupny atd..

 | 
kk  |  30. 07. 2008 09:52

podle mojí kalkulace s cenami benzínu před rokem byla návratnost 22,000km. S instalací LPGi za 31.000 a spotřebou asi 10l/100km (Impreza 2.0) Tak jsem moc neváhal a dal to tam.

 | 
¨Jakub  |  18. 07. 2008 09:33

vše je OK do doby než budete chtít s autem na LPG zaparkovat třeba v Praze - ulice plné a do gráží Vás nepustí. Ale osobně si myslím že to je nesmysl, kvalitně udělané LPG je monohonásobě bezpečnější než např. benzín - osobně jsem viděl pokusy se zapálením auta na benzín a LPG, hádejtke které nekontrolovatelně explodovalo?

 | 
theKing  |  19. 07. 2008 16:34

Žádné. Auta na benzin sice ochotně hoří, ale neexplodují. Možná ještě tak nádrž, ale že by to byla nekontrolovaná exploze, která z kusů auta udělá šrapnely, to fakt teda ne.

 | 
 |  28. 07. 2008 14:25

O LPG jsem uvažoval, ale netuším jestli by se mé staré auto dožilo zaplacení tohoto systému. Jinak pokud by šlo mít auto jen na LPG uvítal bych to víc, páč by se nádrž LPG mohla dát místo úůvodní na benzín a pak by alespoň nepřekážela. Na benzín se údajně jen startuje a ti odvážnější snad nedělají ani to a jezdí a startují jen na LPG, tak na co mít v autě ještě pozůstatky pohonu na benzín?

 | 
Petr  |  22. 02. 2010 15:52

TEC2000 (profesionální petrochemické produkty) zajišťují: dokonalé čištění, mazání a správné spalování současných pohonných hmot. Čistí moderní palivové vstřikovací vysokotlaké systémy. Použitím produktů TEC2000 zabráníte studeným startům, úniku nebo prosakování oleje, dále snížíte kouřivost a spotřebu pohonných hmot. Pravidelným čištěním zaručíte nejlepší provozní podmínky vašeho automobilu, prodloužíte mu garantovanou životnost a zajistíte si maximální jízdní komfort. Pro předcházení poruch a odstranění provozních závad v olejových, palivových a chladicích soustavách, doporučujeme provádět čištění produkty TEC2000 při každé výměně provozních kapalin ve vašem servisu! TEC-2000 ENGINE FLUSH ( TEC2000EF)- přípravek pro vnitřní čištění motorů TEC-2000 RADIATOR STOP LEAK (TEC2000RSL) - přípravek pro utěsnění chladícího systému TEC-2000 FUEL INJECTOR CLEANER (TEC2000FIC) - multifunkční čistič celé benzinové palivové soustavy TEC-2000 FIC SPRAY (TEC2000FICS) - servisní sprej pro čištění vstřikovacích systémů, karburátorů, sání a ventilů TEC-2000 DIESEL INJECTOR CLEANER (TEC2000DIC) - multifunkční čistič celé dieselové palivové soustavy TEC-2000 AIRCO FRESHENER SERVICE SPRAY (TEC2000AFSS) - přípravek pro multifunkční čištění klimatizačních a ventilačních systémů TEC-2000 OIL BOOSTER (TEC2000OB) - přípravek pro zlepšení vnitřního tření oleje a dotěsnění průsaků TEC-2000 FIC SET (TEC2000EF, TEC2000OB, TEC2000FIC) - kompletní čistící a regenerační sada - benzin TEC-2000 RADIATOR FLUSH (TEC2000RF) - multifunkční čistič chladícího systému TEC-2000 DIC SET (TEC2000EF, TEC2000OB, TEC2000DIC) - kompletní čistící a regenerační sada - diesel

 | 
georges  |  18. 07. 2008 09:31

právě mám po dovolené s Toyota Avensis 2007. Ujeto cca 1700km s plně obsazeným autem, do Dolomit a zpět, z toho asi 400 km po super horských silnicích a přes pasy ve výšce 2 - 2,5 tis m, zpět zácpa 2 hod na dálnici, při popojíždění do mírného kopce po metrech. Výsledná spotřeba 5,91l/100km - počítáno z plné do plné nádrže.

 | 
georges  |  18. 07. 2008 09:33

Dodávám - motor 93kW, nafta

 | 
j3s  |  18. 07. 2008 10:11

georges: Letos cestování po Řecku.Každý den jinde. Spousta horských silniček a často i prašných cest. Celkem 6100 km a 6,2l/100 plná-plná. O1 1,6/75kW. Benzín tam byl o cca 5kč/l levnější než nafta. Takže výhoda nafy?

 | 
Duri17  |  18. 07. 2008 17:11

Nič v zlom, spotreba super, ale Avensis, o ktorom píše georges, je výkonovo o triedu vyššie. Pri úspornej jazde nie je rozdiel medzi benzínom a dieslom až tak veľký. Keď sa na to začne trochu šlapať, rozdiel sa výrazne zväčší.

 | 
Karel  |  18. 07. 2008 10:19

FI 1.2 47kW combi, najeto 1900 km CZ-SK do Tater a po SK, prumerna spotreba 6,0l/100Km, ve dvou, plny kufr (rychlostni limity,50% tempomat)No flame prosim, jenom konstatovani. Dekuji.

 | 
theKing  |  19. 07. 2008 16:41

Superb 1.9TDI: Lyon-Praha (asi 1100km), ve Francii tempomat 120km/h, v Německu 150-170km/h, spotřeba 7l/100km ve dvou lidech, plnym kufrem a stresnim boxem

 | 
Tomas  |  19. 07. 2008 19:35

Podle smajlika a nicku ses presnej vzorek uzivatele Superbu jak je znam ze silnice.........namachrovanej (The King) bezohlednej blbecek se Superbem

 | 
blbecek se Superbem  |  20. 07. 2008 16:52

Jsem překvapen, jakých psychologických dovedností jsou někteří diskutující znalí.

Btw. hádej kdo komu bude parkovat v kufru při čelní srážce mého auta s typickým uživatelem od rodičů vypůjčené Fabie HTP (Tomáš)?

 | 
Duri17  |  18. 07. 2008 17:06

Rovnaké auto, cesta Chorvátsko a späť, spotreba 5,5L/100km. Nebola zápcha na dialnici a nejazdili sme horské cesty

 | 
w  |  19. 07. 2008 19:37

myslim, ze je na mieste k clanku dodat, ze treba vediet jazdit na naftakoch, pretoze uz len jazdit s naftou nad 3tis otacok nie je celkom koser a velmi vela vodicov si to neuvedomuje

 | 
čmelák  |  18. 07. 2008 10:04

To by si autor článku mohl uvědomit, vezměte si proti sobě typicky nepovedenou kombinaci fabie s litrovým motorem a proti tomu klidně třeba audinu 1.9TDI se šestikvaltem. Hádejte který z těchto dvou vyjede větší kopec bez víru v nádrži? O dálničních rychlostech nemluvě.

 | 
pepavasa  |  18. 07. 2008 10:48

Ačkoliv bych si nafťáka nikdy nekoupi, musím pro pořádek říct, že výpočet čísla 1 silně kulhá. Totiž předpoklad, že se povinné ručení platí z obsahi motoru už neplatí, protože na českém trhu jsou pojišťovny, kde se vozy kategorizují podle výkonu. Při předpokladu, že výkon je u srovnávaných vozů stejný, musíte, v modelovém příkladu, do nákladů rozpustit pouze rozdíl ceny vozu. To dramaticky mění konečný výpočet doby proběhu. Lidi kupujte Hybridy a budete mít po starostech

 | 
 |  28. 07. 2008 14:22

Podle mě výpočet podle objemu zas tak moc nekulhá. Podle výkonu lze sice počítat také, ale tam pak vstupují i další parametry jako pohlaví, věk, číslo bot, adresa, počet dětí a já nevím co ještě.No a ve výsledku se jednomu vyplatí diesel pojištěný podle výkonu a druhý má o dost levnější benzín podle objemu

 | 
Marek  |  18. 07. 2008 11:00

Chápu, že každý není expert ne všechno, ale když tu máte automobilovou redakci, mohl jste se poradit a pak byste takový blábol jako to, že spotřeba je odvislá od objemu, nemohl ani napsat.

Přiškrcený malý motor bude muset nutně jet stále pod plynem a ve vysokých otáčkách, aby s tím autem vůbec hnul. Oproti tomu stejné auto s o něco silnějším motorem pojede stejnou rychlostí úsporněji, nejmarkantněji se to samozřejmě projeví na dálnici. Středně silný(a objemný) motor má reálně nejnižší spotřebu, silné motory samozřejmě žerou, slabé ale taky.

 | 
kk  |  30. 07. 2008 10:05

já taky chápu to, že člověk není expert na všechno tak 3x odeslaný stejný příspěvek budu komentovat jenom jednou.

 | 
Marek  |  18. 07. 2008 11:00

Chápu, že každý není expert ne všechno, ale když tu máte automobilovou redakci, mohl jste se poradit a pak byste takový blábol jako to, že spotřeba je odvislá od objemu, nemohl ani napsat.

Přiškrcený malý motor bude muset nutně jet stále pod plynem a ve vysokých otáčkách, aby s tím autem vůbec hnul. Oproti tomu stejné auto s o něco silnějším motorem pojede stejnou rychlostí úsporněji, nejmarkantněji se to samozřejmě projeví na dálnici. Středně silný(a objemný) motor má reálně nejnižší spotřebu, silné motory samozřejmě žerou, slabé ale taky.

 | 
Marek  |  18. 07. 2008 11:00

Chápu, že každý není expert ne všechno, ale když tu máte automobilovou redakci, mohl jste se poradit a pak byste takový blábol jako to, že spotřeba je odvislá od objemu, nemohl ani napsat.

Přiškrcený malý motor bude muset nutně jet stále pod plynem a ve vysokých otáčkách, aby s tím autem vůbec hnul. Oproti tomu stejné auto s o něco silnějším motorem pojede stejnou rychlostí úsporněji, nejmarkantněji se to samozřejmě projeví na dálnici. Středně silný(a objemný) motor má reálně nejnižší spotřebu, silné motory samozřejmě žerou, slabé ale taky.

 | 
Rejpal  |  19. 07. 2008 10:47

Pro toho kdo jezdí převážně sám a nebo ve dvojici je v současné době ideálním vozidlem Opel Corsa či Toyta Yaris. Jezdím s oběma vozidly a musím říci, že motor Corsy se mi jeví příjemněji při jízdě v zimě do kopců a je i úspornější. Motor Yarise je zase silnější a živější při jízdě po dálnicích, kde při jízdě povolenou 130 "žere" kolem 5,5 l benzínu. Při cestách po ostatních silnicích se spotřeba drží kolem 5l.

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená