Každý druhý Čech má za loňský rok osobní zkušenost s reklamováním nějakého zboží nebo služby. Reklamací ale mohlo být ještě víc, pokud by některým lidem účtenka nevybledla nebo ji neztratili. Přitom stačí účtenku třeba vyfotit mobilem a při reklamaci pak jako doklad o koupi ukázat její fotku. O této možnosti ale podle výzkumu společnosti Stem/Mark ví zatím jen 41 % lidí.
Než začnete bezhlavě nakupovat, vše si přepočítejte.
Když se účtenka ztratí, více než polovina lidí už nereklamuje. Přitom by stačilo mít uloženou elektronickou účtenku, ať už originální, nebo kopii té papírové. Pořizování elektronických kopií například vyfocením účtenky zákazníky také chrání před vyblednutím účtenky. Zákon o ochraně spotřebitele totiž říká, že při reklamaci musí zákazník dokázat, že u prodejce zboží koupil. O originálním dokladu se v něm nemluví.