V souvislosti s bezpečnostním průlomem do americké firmy CardSystem Solutions, která zajišťuje vypořádání úhrad platebními kartami u obchodníku v USA, provádí ČSOB v rozsahu nezbytně nutném blokace platebních karet svých klientů a následně jim expresně a bez poplatku vydává nové karty. Tento postup se týká
pouze klientů, kteří použili svou platební kartu k platbě u obchodníků na území Spojených států v období mezi srpnem 2004 a květnem 2005.
ČSOB přistoupila k tomuto preventivnímu opatření v pondělí 20. června 2005, tedy v den, kdy obdržela od karetních asociací VISA a MasterCard informaci spolu se souborem několika stovek čísel platebních karet. Během šestihodinové krizové operace byla ze souboru dodaného asociacemi identifikována čísla tzv. živých karet klientů ČSOB, karty byly okamžitě zařazeny na „stoplist“ (t.j. zablokovány) a bylo zahájeno vystavování nových karet.
„Reagovali jsme rychle a razantně, abychom ochránili peníze, ale i data našich klientů tak, jak to držitelé karet od nás právem očekávají. Je nám líto, že americká strana zadržovala informaci poměrně dlouho dobu,“ uvedl Milan Tománek, výkonný ředitel komunikace ČSOB.
V tuto chvíli jde o několik desítek případů, kdy klienti ČSOB během posledních devíti měsíců platili v USA svými platebními kartami u obchodníků. Plošná blokace všech karet, které byly použity v USA, není zatím nutná. Podle informací, které má ČSOB k dispozici od karetních asociací, unikla z americké firmy CardSystem Solutions data, která však neobsahují PIN kód.