FinExpert.e15.cz

Většina řidičů důvěřuje asistenčním službám

Při poruše na dálnici by dvě třetiny řidičů volaly asistenční službu, našli by si v materiálech od vozidla kontakt na tu, kterou jim doporučila pojišťovna či leasingová společnost. Pouze jedna třetina řidičů by v případě poruchy vozidla na dálnici jako první zapnula výstražná světla a umístila výstražný trojúhelník.

„Čeští řidiči spoléhají na asistenční služby a ví, kam se obrátit při řešení krizových situací“, komentuje výsledky Radek Jalůvka - CEO výzkumné agentury Ipsos Tambor, „Překvapilo mne, že přestože na trhu existuje řada celá řada společností poskytujících asistenční služby, řidiči si je nepletou a ví přesně kam se obrátit.Zarážející ale je, že řidiči stále podceňují význam výstražných trojúhelníků, výstražných světel i reflexních vest, které mohou pomoci předejít vzniku další rizikové situace.“

Většina řidičů (65 %) důvěřuje asistenčním službám a jediné, čeho by se při jejich volání obávali, je vysoká cena (15 %) a dlouhá čekací doba (11 %) než přijede. Desetině obyvatel ČR se už někdy stalo, že museli volat asistenční službu a výrazně převládá pozitivní zkušenost. Zajímavým zjištěním je relativita ve vnímání času a ceny. Záleží, jak člověk spěchá, jak je finančně situován, jaké je povahy a jak silný prožívá stres. Z vyjádření je patrné, že někdo je spokojený, i když čekal tři hodiny a někdo je naopak velmi rozzloben. „Upadlo mi na dálnici kolo, zajistili odtah, opravu a během tří hodin jsme mohli pokračovat v jízdě.“ „Volala jsem asistenční službu mé pojišťovny, řekli, že přijedou za tři hodiny a cena byla také zcela neúnosná.“

Asistenční služby často zabezpečují i pomoc radou nebo informacemi, které pomohou řidiči řešit nastalou stresovou situaci a to řidiči oceňují. Ze společností poskytujících asistenční služby je nejznámější ABA – Autoklub Bohemia Assistance a ÚAMK – Ústřední Automotoklub, které zná více než polovina oslovených.

Tato zjištění vyplynula z telefonického výzkumu společnosti Ipsos Tambor realizovaného v březnu 2008 na reprezentativním vzorku 1000 řidičů z ČR.

Zdroj: Ipsos Tambor

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  7

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více