Odborný časopis Marketing&Media informoval o věrnostních kartách, vydávaných hypermarkety a supermarkety v Belgii. Podle místních zdrojů osahuje počet těchto karet v zemi téměř deseti milionů. Na jednoho Belgičana tak připadá nejméně jedna věrnostní karta.
Průlomem bylo, Když na konci 90. let obchody sítě GB přišly s věrnostní kartou Avantage, velmi rychle se jich mezi lidi rozšířil asi milion kusů. O pět let později bylo mezi Belgičany už pět milionů těchto karet. Některé obchody je poskytují zdarma, v jiných je možné kartu získat za symbolický poplatek.
Svým držitelům věrnostní karty umožňují využívat určitých výhod při nákupech v určité síti obchodů či v jednom podniku. Nejčastěji lidé získávají slevy nebo dárek, případně po dosažení určitého počtu "bodů" v závislosti na výši nákupů dostanou dárkový kupón či šek.
V poslední době ale věrnostní karty stále častěji slouží i jako pojištění pro zákazníka či mu umožňují čerpat peníze na nákup podobně, jako je tomu u kreditních karet. V takovém případě ale držitel karty musí obchodnímu řetězci svěřit více osobních údajů, než u běžné věrnostní karty. Nově se připravují projekty, které umožní s pomocí karty posílat z "věrnostního konta" dárky či blahopřejné SMS.
Za Českou republiku souhrnné údaje o věrnostních kartách nejsou k dispozici.
Zdroj: mam.cz