FinExpert.e15.cz

Věrnostní kluby? Nepřehledné a složité

Platí zde přímá úměra: čím složitější, tím lepší. Samozřejmě pro obchodníka, zákazník zůstává obvykle na druhém místě.
Věrnostní kluby? Nepřehledné a složité

Věrnostní kluby prodejních sítí připomínají rukopis českých bank. Snaží se shromáždit osobní údaje a důležitá právní ujednání píší co nejmenším písmem a způsobem, aby si na ně klienti nemohli příliš vyskakovat. V principu existují dva způsoby, jak přistoupit k věrnostním klubům. První je fairový a spočívá v jednoduchosti – zákazník dostává část utracených peněz zpět a může si za ně nakoupit cokoliv podle libosti. Nemusí čekat na slevy, zaslání kuponů či jakoukoliv překážku, která část lidí ve výběru slevy odradí.

Příkladem je síť kaváren Coffee Heaven. Na registrační kartičku stačí napsat jméno a e-mail, čímž získáváte okamžitě klubovou kartu. Z každého nákupu vám systém načte 10 % hodnoty a obsluha při platbě sdělí stav konta. Takto načtené coffeekoruny lze použít k úhradě útraty v kavárně, na což opět upozorní obsluha.

Nový klub Tesca

Podobný systém provozuje nyní síť prodejen Tesco – při nákupu nad 500 Kč získáváte slevu 100 Kč, kterou uplatníte znovu při nákupu nad 500 Kč v určených dnech. Novinkou, která začíná 6. září, je věrnostní program Clubcard - již fungující v Británii, na Slovensku a dalších 9 zemích. Zákazníci po registraci získají zadarmo kartu a dva přívěsky pro načítání bodů při nákupech. Při čtvrtletním vyúčtování Tesco body promění v peněžní poukázky a slevové kupóny na zboží, které zákazník nakupoval nejčastěji. Obojí přijde poštou na adresu vyplněnou při registraci.

„Pokud nasbírá zákazník více než 300 bodů, získá tři peněžní poukázky na slevu v hodnotě 1 % z celkové utracené částky a šest slevových kuponů na vybrané zboží. Zákazník, který nasbírá méně než 300 bodů, získá tři slevové kupóny na své oblíbené výrobky. V tomto případě se navíc získané body převádějí do dalšího období,“ vysvětluje ředitel marketingu Tesca Michal Štádler. Platnost peněžních poukázek je dva roky. Pokud jde o slevové kupony, mohou to být procentní či množstevní slevy nebo dárky. Princip sbírání a čerpání slev se opakuje každé čtvrtletí.

Clubcard pochází z Velké Británie, kde vlastní kartu 15 milionů lidí. Pro zajímavost na Slovensku ji v současné době má 850 000 lidí a během prvního čtvrtletí fungování mezi ně Tesco rozdělilo přes 1 milion eur.

Individuálnost slev, kdy zákazník v Tescu získává nižší cenu na oblíbené zboží, je v Česku unikátní. Konkurenční řetězce buď věrnostní kluby nemají, nebo jen v omezené míře. Například Řetězec Billa načítá členům svého klubu za prvních 50 Kč hodnoty nákupu 1 bod a za každých dalších 10 Kč opět 1 bod. Ty mohou zákazníci využít na vybrané zboží s tím, že zbytek doplatí v penězích.

Žádný klub, jen slevy

Prodejní síť hyper a supermarketů Albert má podle slov mluvčího Lukáše Hory jinou strategii než věrnostní klub. "Zaměřujeme se zejména na nabídku skvělých potravin a nízkých cen. V současné době připravujeme několik dalších aktivit, které zvýší věrnost zákazníků našim prodejnám Albert. Některé z nich budou zákazníkům představeny již do konce roku. Jedním z těchto kroků je například prodloužení otevírací doby našich supermarketů Albert, ke kterému dojde již od 1. září," popisuje.

A jak si vedou ve věrnostních programech některé známé a tradiční české značky? Pro zákazníky společností Baťa, Blažek, Fokus optik, Klenoty Aurum, Reserved a parfums.cz funguje společný věrnostní program Renome. Na kartu zákazník sbírá body v poměru 1 Kč = 1 bod a při vyúčtování za každých pět tisíc bodů získá poukázku na slevu v hodnotě 100 Kč. Miniaturní sleva příliš nepotěší.

Kdo je nejlepší?

Slevových či věrnostních klubů existují v Česku stovky. Bohužel se jejich zákazníci obvykle ztrácejí ve sledování bodů a samotné slevy k věrnosti příliš nemotivují. Výjimkou jsou kluby postavené na principech zmiňované kavárny Coffee Heaven – vrácení 10 % hodnoty nákupu a možnost zaplatit nastřádanými penězi cokoliv ze sortimentu.
 

Další článek


 

Související články


celkem 3 komentáře

Nejnovější komentáře

Velké množství slevových kupónů najdete také na nové...
Majka
21. 3. 2013, 01:49
pozor na slevy
MH1
2. 9. 2010, 11:29
Někde občas dají dárek
jarda malás
2. 9. 2010, 09:50

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  7

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více