E-shopy letos v prosinci očekávají lrekordní tržby. Podle průzkumu ČSOB se chystá alespoň některé dárky přes e-shop nakoupit 74 % procent Čechů. Rizika nákupů online však lidé často podceňují. Téměř 55 % dotázaných běžně platí na internetu bez 3D Secure zabezpečení, stejné procento lidí nemá nastaveny notifikační SMS, které je informují o použití karty nebo o pohybu na účtu, a téměř třetina lidí už někdy půjčila svou platební kartu někomu blízkému.
Než začnete bezhlavě nakupovat, vše si přepočítejte.
Češi nakupují na českých i zahraničních e-shopech stále častěji a utrácí zde rok od roku více peněz. Nicméně průzkum ukazuje, že téměř čtvrtina lidí má s nakupováním na internetu špatnou zkušenost. Nejčastěji si stěžují na pozdní dodání zboží, což představuje 44 % všech negativních zkušeností. Celých 42 % dotázaných už v minulosti zboží zakoupené v e-shopu reklamovalo. Pozitivní je, že 80 % z nich má s reklamacemi víceméně kladné zkušenosti.
Služba chargeback
Pokud klient za produkt zaplatí v e-shopu kartou, zboží mu nedorazí a nedokáže se s obchodníkem sám dohodnout na vrácení peněz, může pomoci i banka. Tato služba se nazývá chargeback a jejím prostřednictvím lze v určitých případech žádat vrácení peněz na kartu. Klienti využívají této možnosti stále častěji, meziroční nárůst činí přibližně 50 %.