Již v polovině října zahájí první obchodníci prodej vánočního zboží. Obchody budou na peněženky zákazníků útočit speciálními předvánočními slevami. Loni totiž v nejsilnějším prodejním období v roce zaznamenali maloobchodníci po letech růstu meziroční pokles prosincových tržeb o 1,9 %. Obchodníci chtějí slevami zabránit opětovnému poklesu.
V polovině října spustí vánoční kampaň například Tesco, podrobnosti budou známy tento týden. Hypermarkety a supermarkety Albert vánoční prodej zahájí v závěru října. Někteří obchodníci kvůli konkurenci termín startu vánoční sezóny tají.
Dárky kupují Češi na internetu
Slevy až o dvě třetiny z původní ceny nabízely loni hojně internetové obchody. Tam také stále více Čechů v posledních letech pořizuje vánoční dárky. Internetový prodejci loni vykázali nárůst tržeb.
Podle odhadu odborníků z internetového srovnávače cen Heureka.cz utratí letos Češi před vánočními svátky v internetových obchodech rekordních devět až deset miliard korun. Minulý rok jejich předvánoční útraty činily 8,2 miliardy Kč. Podle průzkumu GfK Czech dárky letos na internetu plánuje nakoupit zhruba čtvrtina Čechů.