FinExpert.e15.cz

Vagón se signálem GSM, ale zdroj napětí si doneste vlastní


Pavlík  |  12. 04. 2007 06:36

To jste ještě asi nejeli CitiElefantem z Kolína do Prahy. První třída je tam špinavá jak prase, jediné dva stoly rozbité, zásuvka nefunguje ani jedna, a to tam jsou dvě. Naštěstí jezdím jen max. do 100 km, takže to přežiju, ale jezdit dálkové trasy bez funkčních zásuvek by mě nebavilo. Všiml jsem si, že v některých německých vozech jsou zásuvky i ve 2. třídě, za to v polských není nic ani v jedničce.

 | 
Pavlík  |  12. 04. 2007 06:39

Zapomněl jsem dodat, že mám služební noťas a baterie mi v něm vydrží okolo 2 hodin, což je tak akorát na cestu vlakem, jak jezdím. Ale jet dál, nevíím, nevím. Nemusím přece pořád pracovat, dívám se i na filmy a to šťaví baterii jak prase. To by dráhy měly dát do pořádku, za ty prachy, co jednička stojí.

 | 
helenka  |  12. 04. 2007 08:05

Dvouhodinová výdrž teda nic moc. Noťas mi trasu Praha-Ostrava bez problémů na baterku vydrží... Jezdívám druhou třídou, takže zřídkavé potkání zásuvky mě potěší... Souhlasím, že by zásuvka v 1. třídě měla být normální!

 | 
ntw  |  12. 04. 2007 19:42

Bože, co to máš za hrkač?

 | 
helenka  |  13. 04. 2007 00:24

iBook

 | 
Petr Svoboda  |  20. 04. 2007 03:46

14" 1400x1050, 1,83GHz Core2 Duo, 1GB RAM, 80GB 5400rpm disk. Výdrž přes 4h na základní baterii, s mírně přečuhující vzadu 6,5h. ThinkPad T60.

 | 
JiVi  |  12. 04. 2007 08:35

asi te zklamu, ale CityElefant, jako kompaktni souprava jede vic nez 100km/h ... a vzhledem k tomu, ze jezdim na trati Pce-Pha, kde skladana souprava ma max 120 a Elfant na trhne, tusim, ze ma na teto trati povolenou 130. Mrkni nekam do specifikaci rychlosti.Skladane soupravy max 120 kompaktni vic jak 120.

 | 
zajDee  |  12. 04. 2007 08:41

on zrejme nemyslel 100km/h rychlosti, ale max. 100km vzdalenosti :)

 | 
a8n  |  12. 04. 2007 16:13

Jaká kompaktní souprava? Rychlostníky jsou tří druhů: pendoliní (pro aktivní naklápění, svislý, číslice pod sebou), Vvyj (klasický, umístěný nahoře, pro soupravy s kotoučovými brzdami) a pro ostatní vlaky (klasický, umístěný dole). Ještě je kulatý pro vozdla s třídou přechodnosti 3, ale to se osobních vlaků (zatím) prakticky netýká. Jinak EMJ471 má konstrukční rychlost 160km/h, provozní 140km/h.

 | 
zajDee  |  12. 04. 2007 08:37

CityElefant na trase Praha-Kolin, Praha-Roudnice, Praha-Kralupy, Praha-Beroun, atp. jezdi jako vlak osobni, u ktereho neni v jizdnim radu uvedena prvni trida, takze tam v prvni tride mohou cestovat i lide, kteri maji jizdenku pro tridu druhou. To nicmene nemeni realitu -- naprosto jsem nepochopil, kdo navrhoval materialy pro prvni tridu v techto vlacich. I koberec je tam osoupany tak, jako kdyby ty vlaky byly v provozu desitky let... I proto, kdyz jedu CityElefantem, chodim radsi do druhe tridy...

 | 
AAA  |  12. 04. 2007 10:01

Na trati Praha - Kolin nic jinyho nez Elefanti nejezdi, v radu uvedena prvni trida je a pruvodci z ni lidi bez prislusneho listku vyhazuji. Ja spis nechapu k cemu musi byt prvni trida v primestskem vlaku s maximalni dobou jizdy kolem jedne hodiny...

 | 
BussinesCestujici  |  12. 04. 2007 14:39

Protože třeba někdo přijede 1. třídou třeba z Berlína, nebo přiletí s B. Class z Londýna a chce 1. třídou pokračovat i do rodného Kolína?

 | 
Joker  |  12. 04. 2007 15:29

To aby pro lidi co přiletí B. Class z Londýna a bydlí třeba ve Strašnicích zavedli první třídu v metru, ne?

 | 
Pepax  |  13. 04. 2007 07:13

Proto takoví radši jedou jinak, než MHD...

 | 
Joker  |  12. 04. 2007 15:24

"Ja spis nechapu k cemu musi byt prvni trida v primestskem vlaku s maximalni dobou jizdy kolem jedne hodiny..." Souhlas. Největší legrace je, když ve špičce je spodní patro našlapané že lidi pomalu padají ven a ve vrchním patře je prázdná první třída. To je na palici.

 | 
BussinesCestujici  |  12. 04. 2007 15:38

Vy jste baviči.

1. Napřed všichni nadávají, proč nejsou zásuvky i v druhé třídě u příměstských vlaků, vždyť v západní evropě je taky mají a pak nadávají, proč mají ty příměstské vlaky 1. třídu - vždyť v západní evropě ji mají taky!!!

2. Od toho je první třída - připlatím si a nemusím se mačkat ve dvojce

3. Tak proč si za tu první třídu nepřiplatíte? Víte vůbec o kolik to je dražší, když třeba jezdíte na čtvrtletní síťovku? Ne? Rád odpovím: je to dražší o nehorázných 10% (slovy: DESET PROCENT)

4. Chápu, každý není odborník - jedním z důvodů proč je v horním patře hnacího vozu 1. třída je taky jeho hmotnost, proto je první patro dimenzováno jako 1. třída pro menší počet cestujících...

 | 
Rada  |  13. 04. 2007 01:33

Jo jo, už jsem o první třídě v obyčejném vlaku uvažoval právě z toho důvodu, že tam nejezdí tolik lidí (i když sedadla v první třídě vypadají často odporněji než ve druhé...myslím, že v nich musí řádit miliardy malých potvůrek zatímco ve druhé na té umělotině toho tolik nebude). Ještě nedávno jsem ale jezdil na Junior pas a na ten nebylo možné jezdit druhou třídou. Jízdenka by mi vyšla na více než dvojnásobek a to bych si ještě musel koupit Z kartu, takže jsem do toho nešel. Teď jezdím na kilometrickou banku a tam nevím, jak je to s příplatkem. Zkusím zjistit na stránkách ČD.

 | 
ja  |  13. 04. 2007 12:52

Standartne je priplatek za 1. tridu 50 %, vcetne kilometricke banky. Nizsi prirazky jsou prave jen u dlouhodobych jizdenek, kterymi se samozrejme v PR tiskovych zpravach kazda firma chlubi slogany typu "uz od 10 %".

 | 
Pepax  |  13. 04. 2007 14:55

No o tom to je ne? Když jedu jednou za rok, tak mě těch 50% nezabije a když jezdím denně, tak těch 10% je v podstatě nic...

 | 
zajDee  |  13. 04. 2007 21:01

Ono neni 50% jako 50%. Tech 50% je to prece z ceny jizdneho, a v tech 50% se plne vysi v cene jizdenky projevi pouze u vlaku, ke kterym se neplati priplatky (Os, Sp a R), pricemz moc Os vlaku s prvni tridou u nas nejezdi, ze

A kdyz jedu Pendolinem z Prahy do Brna, tak je rozdil 25% (po secteni vsech priplatku, atp.), a v absolutnich cislech (400 vs. 500 Kc) to uz neni tak vyrazny rozdil. Zato komfort je nekde uplne jinde

 | 
ja  |  13. 04. 2007 21:53

Pendolinem nebo IC/EC na trase Ostrava-Praha jezdim za 140 (eliska) + 86 Kc (mistenka v SC). Druha trida pendolina mi staci, modry potah sedacek se mi dokonce libi vice nez cerveny v prvni tride. A dalsim rozdilem je uz jen zasuvka, kterou nevyuziji. A priznam se, ze nekdy si opravdu priplatim a koupim mistenku i na protejsi misto, takze tam nikdo nesedi (povinne mistenkovy vlak), natahnu si nohy, cely stolecek mam pro sebe a tomu pak rikam prvni trida

 | 
ja  |  12. 04. 2007 07:01

Zkuste nekde najit ceny techto "zesilovacu" GSM signalu a bude Vam jasne, proc se do toho dopravce nehrne. Zvlaste kdyz pokryti kolem trati je tristni a neni co propoustet do vagonu.

Male chybicky: CD sly s dobou a tech voltu tam pousti rovnou 230 A Manazer byval kdysi ne IC, ale SC, sle dnes musel uvolnit misto novemu hypersupermodernimu "rychlovlaku".

Jakou mate zkusenost s obsazenim prvni tridy? Budte, prosim, konkretni vcetne smeru a dne v tydnu. A nakonec jedna rada ohledne rezijkaru - pokud na nej narazite, nemate si kam sednout a on taky nema mistenku (a tyto individua obecne plati jakekoli priplatky velmi nerady), tak je rezijkar povinen Vam misto uvolnit.

 | 
Rada  |  13. 04. 2007 21:20

Podle jízdního řádu zvládne hypersuper rychlovlak cestu Praha - Ostrava asi o 9 minut rychleji než IC manažer. Rozdíl 9 minut při čtyřhodinové cestě asi málokdo pozná Docela by mě zajímalo za jak dlouho se jim nákup Prdolín vyplatí (tzn. o kolik lidí jezdí víc a o kolik více zaplatí). Osobně bych spíše volil na trase Praha - Ostrava IC za 250 Kč (na KMB) než Prdolíno za 500 Kč. Rozdíl v čase asi 19 minut. Jinak ten manažer myslím pořád jezdí, bohužel ale jen jednou denně.

 | 
ja  |  14. 04. 2007 07:54

O nakupu pendolin se rozhodovalo v dobe, kdy tady nebyly opravene trate a verilo se, ze se vyuzije naklapeni a zaroven se verilo, ze budou vydelavat na trati Wien-Berlin. Dnes uz se jakekoli vyhody teto jednotky hladaji dost tezko. Rychlost na nasich tratich ma temer shodnou s ostatnimi vlaky/vozy, v zahranici vydelavaji jen ve Vidni a Bratislave, o zajizdeni do Nemecka si mohou nechat jen zdat. Podle meho nazoru je kupecko ve slusnem vagonu mnohem pohodlnesi nez pendolino

 | 
PetrZ  |  12. 04. 2007 07:54

Zrovna včera jsem jel z Pardubic do Prahy a použil jsem EC 172 VINDOBONA, u kterého je inzerován vůz se zásuvkami 230V. A skutečně tam byl, byl to vůz 2 třídy (!!!!!!!!!!!!!), vagón byl téměř prázdný a zásuvky byly funkční!! A výpadky připojení přes GPRS byly minimální. Ale musel jsem pominout cca 20 minut zpoždění. A velice mne překvapilo, že před Prahou vagónem proletěly uklizečky s košťatama a vysypávaly odpaďáky.

 | 
AndyF1  |  12. 04. 2007 07:57

Sice je ten repeater drahy ale mohol by to zaplatit mob. operator.Alebo 50/50 s dopravcom. 240 V zasuvky by sa zisli vo vsetkych vagonoch ,nielen 1 tr. IC/SC

 | 
jiri  |  12. 04. 2007 08:24

Boha jeho jakych 240V ???? To by snad uz palilo adaptery. Norma je 220-230V

 | 
Petr  |  12. 04. 2007 09:40

Norma je 230V

 | 
ivdo  |  12. 04. 2007 09:48

Pro běžné rozvody platí podle norem toto: Za normálních provozních podmínek musí být napětí v síti v povolené toleranci ± 10%, tudíž napětí se může pohybovat v rozmezí od 207 V do 253 V. V této toleranci musí být 95% průměrných efektivních hodnot napájecího napětí v měřících intervalech 10 min. během každého týdne.

 | 
ja  |  12. 04. 2007 11:38

Myslite si, ze kdyz vsichni tri operatori z vysoka kaslou na pokryti kolem trati, tak budou mit chut se podilet na financovani repeateru?

 | 
Martin  |  12. 04. 2007 09:09

Do vlaku se nejaka ta bedna vejde vzdycky, elektriny u elektricke trakce je dost. Co takhle u IC/EC/SC v 2. tride elektricka zasuvka jako standard a v 1. tride k tomu alespon RJ-45 s pomalym internetem na www, email a ICQ ? Jiste to predstavuje naklady navic, ale zase to prilaka dalsi zakazniky, coz pochopila jista autobusova spolecnost, uvidime, za jak dlouho to pochopi CD.

 | 
koba  |  12. 04. 2007 09:59

preco len pomaly internet? preco nie rovno nejake wifi pripojenie? ako napr. v UK: http://galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=14010&cat=500&ppuser=17825 btw, v tom buse su aj zastrcky, tak neviem preco by to nemohlo byt aj vo vlakoch, vratane toho wifi netu... ked to funguje v buse...

 | 
jezko  |  12. 04. 2007 13:50

V UK su na dialkovych spojoch GNER elektricke zasuvky samozrejmostou aj v starych supravach, najnovsie (cca 1,5 roka dozadu) je v kazdom vlaku wifi. Vsetko sa da, len treba chciet. Problem je ponuka/dopyt a ochota zaplatit. Ak aj u nas (CR/SR) bude dostatok dopravcov, ktori sa budu snazit ziskat zakaznika (konkurencia) a bude zaujem a ochota zaplatit primeranu cenu za pohodlna cestovanie, nevidim problem.

 | 
BussinesCestujici  |  12. 04. 2007 14:41

Jo, ale cena za připojení v těch UK busech (National Express, Oxford Tube,...) taková, že tolik nedáte ani za jízdenku z OV do PHY...

 | 
koba  |  12. 04. 2007 14:47

ja teda neviem aku mate skusenost vy, ale ja som neplatil nic navyse za pripojenie. v porovnani s inym dopravcom ktory wifi v buse neposkytoval bola cena rovnaka na tej istej trase. samozrejme, ze tie ceny su vyssie ako v CR/SR, ale to sa neda porovnavat, kedze tam su aj platy vyssie...

 | 
BussinesCestujici  |  12. 04. 2007 14:58

No třeba u NE je to free jen mezi London a Cambridge...navíc kvalita nic moc...

 | 
koba  |  12. 04. 2007 15:05

tak ja som to pouzil tiez len raz v Oxford Tube... rychle to bolo dost podla mna... takmer 1Mbps... podla mna staci na cesty... u nas by som sa potesil aj dialup-u

 | 
BussinesCestujici  |  12. 04. 2007 15:07

No tu nejde ani tak o rychlost, jako o kvalitu spojení...

 | 
Pogo  |  12. 04. 2007 11:18

Stejne jako autor clanku jsem znechucen pristupem CD k zasuvkam a to obzvlast v prvni tride. Mam dojem, ze CD ty penize za prvni tridu ani nechteji, kdyz nic nenabizeji. Pokud ve vagonech 2.tridy nejsou kozenkova sedadla, tak je komfort cestovani temer srovnatelny s prvni tridou.

Opravdu lituju lidi, co si koupi listek do 1. tridy s tim, ze tam bude zasuvka a pak nic. Ja jdu temer vzdy do prvni tridy a kdyz nenajdu funkcni zasuvku, tak jdu do druhe tridy - vyhoda kilometricke banky.

 | 
Rada  |  13. 04. 2007 01:55

V případě cestování první třídou na KMB se odečítá o polovinu kilometrů navíc? Informace jsem nenašel ani na webu CD ani v KMB (našel jsem pouze, že v případě cestování první třídou je min. odečet 150 km). Díky za odpověď.

 | 
ja  |  13. 04. 2007 09:17

http://www.cd.cz/static/tr10/4.3.2007/Tarif_20.pdf

tabulka na strane 39

 | 
ugaa  |  12. 04. 2007 11:54

Nechci rypat, ale jezdil jsem celkem casto trasu praha-berlin, popripade cestoval i jinak po nemecku a zasuvky ma skoro kazdy vlak druhy tridy (ne regionalni, ale ty mezimestske). Nemluvim ted jenom o ICE nebo IC. Na kazde 4 sedacky vetsinou pripadaly 2 zasuvky a cena jizdenky byla v porovnani s cenou jizdenky v Cechach stejna, ne-li nizsi. Zajimave.

 | 
Pavel  |  12. 04. 2007 14:46

Kdyby radsi udelali ve vlaku wifi. To kdyby se jim povedlo, tak mi bude uplne jedno, jak dlouho pojedu, protoze budu moct vesele pracovat. Trapne nahraky typu CDMA neberu.

 | 
BussinesCestujici  |  12. 04. 2007 14:47

No jenom doplním pár věcí - pokud chcete vědět, co konkrétně jede na daném spoji, tak doporučuji se podívat na:

http://www.zelpage.cz/razeni.php

Ale, stejně jako jinde není nic černobílé...vozy od Siemensu byly dodány ve 2 sériích, kdy ta první z roku 1998 opravdu neměla zásuvky ani v 1. třídě (Ale měly by být postupně dodány), zato u té druhé už jsou zásuvky v 1. i 2. třídě. Problém byl však jiný...Siemens měl s dodávkami zpoždění víc než rok, tak ačkoliv jsou v JŘ deklarovány zásuvky, tak ve skutečnosti nemohly tyto vozy jezdit, protože Siemens nedodržel termíny dodání, a vozy byly dodány teprve v posledních dnech, kdy navíc ČD uplatnily spoustu reklamací na věci, které bránily provozu, takže jsem osobně víc naštvaný na Siemens, než na ČD...(pokud ČD využijou svých práv, tak mohou požadovat na Siemensu penále ve výši 150 milionů Kč, což je částka mírně přesahující cenu 2 Ampy/Bmz...)

 | 
klon  |  12. 04. 2007 15:14

koupili vagony, kde jen clima stojí přes mega ale 230V pro cestující neobjednali ... jezdím 2/4x za týden 200km a už jsem si koupil druhou baterku a místo optiky a vozím 5m prodlužku i s rozdvojkou na obou koncích ... nastupuju často do plného vlaku a šťáva bývá obsazená ... gsm - nevím proč je řeč jen o první třídě ... v autě mám handsfree a jezdím 1,50Kč/km, tak že když jedu se ženou, tak se nám jedníčka neviplatí ... dokonce máme i držák na laptop pro spolujezdce a s externí klávesnicí na kolenou se dá nad textem docela dobře pracovat ... cera jezdí do školy dvojkou a zásuvku by taky ocenila ... a co třeba WiFi - inet ??? to už chci asi moc co ? bydlím na vesnici a free hotspot tu mají v městečku u holiče a u zubaře :)

 | 
Jose  |  12. 04. 2007 15:19

Tak proč nekoupíš pár souprav a neukážeš ČD jak se to má dělat? Já si radši připlatím za vlak vím, že tu cestu přežiju a nesejme mě nějaký blbec co neumí řídit...

(Jo a až někdy nabouráš a manželce proletí pytel skrz displej od notebooku, tak možná prozřeš... )

 | 
martin  |  13. 04. 2007 00:59

Já osobně nechápu co řešíte. Abych se hrbil a datloval s NB na klíně v hopsajícím vlaku. To je jen pro totální vorkoholiky, nebo neschopáky co nestíhají dělat svoji práci během pracovní doby. To nepochopim, ještě tak ty video-maniaky co čumý na ty filmy. I když osobně bych se na filmy raději díval na domácím kině s normálním ozvučením bez zvuků podobným vykolejení. Takovej brzdící vlak, když začne něco na podvozku mlátit. To musí být opravdu kulturní zažitek. Já nejraději poslouchám hudbu a nebo ještě lépe spím. Mp3 přehrávač zásuvku nepotřebuje. Dneska dělají multi přehrávače a tam je možný to video taky skouknout. Tudle jsem jel z Praglu a jeden takovej tam seděl a cvakal a datloval tam jak o život a když měl vystupovat tak mu ten noťas schrastil na zem. Hezká podívaná. Displej mu nádherně rozkvetl. Ze všeho nejlepší jsou ty grafomanské slepičky s mobilama co bezpřestání cvakají ty SMS-ky a mají zapnutý zvuk klavesnice. To pak po hodině jízdy pekelně leze na nervy. Člověk si pak připadá jak v pojízdné odchovně kuřat.

Ale až jednou budu ten biznisman, nebo jak se to zatraceně píše, tak si ten Noteknihu kópím budem v té biznisclass 1. třídě házet machry. Tam budu sám a bude mě rušit jen ozvěna.

Jinak ten pán co namontoval ten Noteknihu do auta před chcicht své manželky je dobrej kolík. Má jí asi hodně rád. Asi je bohatá a dobře pojištěná. Měl by tam takhle vozit taky tchýni. Aerbak jí tím sklem z LCD udělá pěknou pěrestrojku obličeje. Doporučuji pak uveřejnit nějaké fotky pro pobavení s popisem před a po. Já jsem viděl borce co si na fáčku místo zadního plata nacpal desku tl. 3 cm s reprákama. Pak do něj drcla Liazka a to plato skončilo nad zadníma sedačkama. Naštěstí tam nikdo neseděl, jinak tam mohli být pěkně naservírované hlavy na Sony X-plod

 | 
Rada  |  13. 04. 2007 02:03

Třeba má Škodu 120 na LPG (pokud by neměl LPG, těžko by jezdil za 1,50 Kč/km), tam žádný airbag není

 | 
martin  |  13. 04. 2007 02:32

To vyjde na stejno. Ve š120 má člověk pytel jistý i bez pytle. Já bydlím ve městě s více jak 10000 obyv. a u zubaře jsem rád že si po hodině čekání sednu. free Wifi Hotspot, tady je spíš jen hodně hospod a pak už jen samí vietnamští biznismani. Sorry, ještě Plus discount, Lidl, Penny Market, drogerie teta a drogy, ty by se asi taky sehnaly. Wifi tu ale máme, i ADSL, i ISDN, i EDGE, i GPRS a dokonce i . Diky tomu zde prudím, ale musím si to cálovat.

 | 
martin  |  13. 04. 2007 02:40

Omlovám se za odbočení od tématu. Pokud nemusím tak vlakem nejezdím. Jezdíval jsem čtyři roky na východní slovensko. Ve vlaku jsem za ty čtyři roky dva a půl krát objel zeměkouli. V současnosti jezdím občas, ale s jistotou mohu říci že se za tech 15 let nic nezměnilo. Vlaky jsou špinavé a smradlavé. Topít se začíná až na jaře když je venkovní teplota nad 18°C. Na nádraží si nemáte kde sednout, protože vše je špinavé nebo zničené. Specialitou je Praha Hl.n. Tam je vše pochcané od bezdomovců. Je to hrůza a osobně lituji a obdivuji lidi, kteří musí tento způsob dopravy denně používat.

 | 
Pepax  |  13. 04. 2007 07:12

Zajímavé, že já jsem opačného názoru...za posledních 4 roky začíná být konečně vidět, že se něco děje (k lepšímu)...zatímco dřív jsem do vlaku sedal jen v nouzi, tak dnes už ho začínám jasně preferovat...

 | 
Pepax  |  13. 04. 2007 10:11

To bude asi tím, že ta první série se objednávala kolem roku 1996...a kdo by tehdy pomyslel na zásuvky? Kolik lidí tehdy mělo notebook, nebo něco jiného, co by potřebovalo 230V? Tak asi. tak...

 | 
ja  |  13. 04. 2007 12:55

A to je takovy problem ve vagone fungujicim komplet na elektrinu zasuvku dodelat?

 | 
Pepax  |  13. 04. 2007 14:58

A jak by se vám líbilo, kdyby přijel vlak bez vagónů a průvodčí jen suše oznámil...nejsou nó, dělají tomu zásuvky...

Ne, ale teď vážně - zásuvky by se měly postupně dodělávat, jak budou jednotlivé vozy jezdit větší opravy (ne běžná údržba)...

 | 
Obalil  |  26. 04. 2007 06:49

Ano, polně souhlasím, první třídou stejně nejezdím. Ale-udělejte i kupé pro lidi, kteří NECHTĚJÍ BÝT ZA JÍZDY RUŠENI ZVONĚNÍM MOBILNÍHO TELEFONU. Když chcete bude vagón s BTS, dobře, ale moc bych uvítal i jiný, kde bude RUŠIČKA!!!

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená