FinExpert.e15.cz

V Era finančních centrech se prodlužuje testování unikátního projektu Era eScribe pro neslyšící

Praha, 24. července 2012

Na vybraných pěti Era finančních centrech v Praze začalo v červenci vůbec první testování projektu Era eScribe, díky kterému se neslyšící či těžce nedoslýchaví lidé pohodlně domluví s klientskými pracovníky. O novinku je takový zájem, že se pilot prodlužuje o další dva měsíce a potrvá až do konce září.

„Do projektu Era eScribe jsme šli s představou, že neslyšícím a těžce nedoslýchavým lidem bude skutečně pomáhat řešit jejich potíže a jsme rádi, že jsme se nespletli. O tuto službu zájem je, proto ji chceme otestovat i na dalších místech a získat ještě lepší zpětnou vazbu, která bude nejdůležitějším faktorem při rozhodování, zda Era eScribe zavést i do rutinního provozu. Tím bychom ještě víc přibližovali naši nabídku osobám se zdravotním postižením,“ říká Martin Kovář, ombudsman Poštovní spořitelny.    

Na projektu spolupracují Era, ČVUT a Česká unie neslyšících. „Ti neslyšící, kteří si již tuto službu v červenci vyzkoušeli, ji jednoznačně hodnotili jako přínosnou, někteří byli doslova nadšeni. Dosud se v bance domlouvali buď odezíráním, což je nespolehlivá metoda, anebo jim úředníci to nejnutnější napsali na papír, případně na počítači. Ovšem problém je, že jen to nejnutnější, zatímco při simultánním přepisu získají neslyšící klienti komplexní informace. Přitom díky profesionálnímu přepisovateli je jednání mnohem kratší, než kdyby informace psal úředník, který se nyní může soustředit jen na samotné podávání informací,“ dodává prezident České unie neslyšících Martin Novák.

Co je Era eScribe?

Era eScribe je speciální simultánní přepis, díky němuž může neslyšící pohodlně sledovat odpovědi klientského pracovníka na monitoru počítače. Stačí, aby si zákazník o tento přepis požádal a pracovník pobočky se telefonicky spojí s přepisovatelem, kterého zajišťuje Česká unie neslyšících. Poté otevře soubor na webové stránce Era eScribe a od této chvíle se veškeré promluvy pracovníka, přenášené přes hlasitý odposlech telefonu do sluchátek přepisovatele, budou ihned zobrazovat v textové podobě na monitoru. Oba účastníci rozhovoru tak mají jistotu, že neslyšící klient dostal všechny potřebné informace a správně jim porozuměl.
 

Další článek



Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  7

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více