Jako první přinesl informaci server iDnes. Firma nyní hledá výrobce, kteří jí pomohou s uvedením výrobku na trh. Coda chce vynález představit na detroitském kongresu Společnosti automobilových inženýrů (SAE) v polovině dubna.
Pneumatiky s nevhodnou úrovní tlaku se podle odborníků vyskytují na silnicích poměrně často. Lidé totiž zapomínají pneumatiky u svého vozu dohušťovat. Špatně nafouknutá kola ale zvyšují riziko nehody i spotřebu pohonných hmot.
Princip fungování
Pneumatika funguje na principu takzvané peristaltické pumpy. U lemu pneumatiky, která dosedá na ráfek, je uvnitř pryžového tělesa vytvořen dutý kanál, který se táhne po celém obvodu lemu.
Kanálek je vždy kvůli deformaci pneumatiky vahou vozidla ve spodní části uzavřen. Odvalováním se vlastně tato uzávěra pohybuje kanálem, čímž s každou otáčkou vtlačuje vzduch do pneumatiky. Kanálek je opatřen ventilem, který řídí tok vzduchu.
Když je pneumatika podhuštěná, umožňuje ventil, aby do dutiny v lemu vstupoval vzduch, který pneumatiku nafoukne na optimální tlak. Poté se přívod vzduchu uzavře a nastane pouze vnitřní cirkulace vzduchu mezi dutinou a vnitřkem pneumatiky.
Vynálezce tvrdí, že k dohuštění průměrného měsíčního úniku vzduchu stačí zhruba jeden a půl kilometru jízdy.
Systém je natolik jednoduchý, že by neměl nijak výrazně zvednout výrobní cenu pneumatiky. Neklade rovněž žádné speciální nároky na technologii výroby.