Po loňském zvýšení cen jízdného při nezměněné kvalitě dopravy se začal na Českých drahách projevovat logický důsledek – počet přepravených cestujících se proti roku 2001 snížil o přibližně 13 milionů, což představuje meziroční pokles o 7 %.
Boj o cestující
Nový generální ředitel Českých drah Petr Kousal ihned po svém jmenování na počátku března deklaroval záměr tento negativní trend zvrátit. Jednou z možností, jak toho docílit, je zjednodušit stávající složitý systém slev a na úsecích tratí, které v současné době nemohou autobusové dopravě konkurovat ani dobou jízdy ani cenou, zavést tzv. relační slevy, jízdné nižší než na ostatních tratích.
Praha–Brno za 140 Kč
Tento záměr se podařilo uvést do reality ve velmi krátké době. Již od 1. června budou moci cestující na železnici v úseku Brno–Praha cestovat za výrazně lepší ceny než dosud.
Pojďme se nyní podívat, jak budou nabízené slevy vypadat v praxi. V úseku mezi Brnem a Prahou se budou zvláštní jízdenky v ceně 140 Kč prodávat pouze ve vlaku a nebudou se na ně vztahovat žádné další slevy. Další změny budou uplatněny od začátku července.
O dalších změnách v tarifech ČD budeme podrobně informovat v OF 11/2003, které vychází 12. 6. 2003.
Dotknou se nějak změny sazeb vaší kapsy? Budete jezdit vlakem víc než teď, nebo vás už cenová politika a služby ČD znechutily natolik, že raději chodíte pěšky? Rádi se dozvíme váš názor.