Sdružení obrany spotřebitelů podalo loni v červenci žalobu proti úvěrové společnosti Finpomoc.cz, s.r.o., kterou se domáhá na společnosti zdržení protiprávního jednaní. Touto žalobou reagovalo na velké množství stížností spotřebitelů, kteří se na SOS obrátili. Stěžovali si zejména na způsob sjednávání podmínek v rámci úvěrových smluv. Podle klientů jsou smluvní ustanovení nepřiměřená.
Problémy vznikaly zejména v případě, kdy se klienti dostali do rozporu s úvěrovou smlouvou. Nejčastěji se jednalo o drobné prodlení se splacením některé splátky, např. na zaplacení hned té první měl klient přibližně 3 dny. Finpomoc.cz klienty často okamžitě sankcionovala vysokými smluvními pokutami a zároveň je nutila ke splacení celého úvěru, nechybělo ani nařčení z trestného činu podvodu hned v prvním dopise, který od úvěrové společnosti obdrželi.
Jednomu spotřebiteli například narostl úvěr ve výši 40 tisíc během půl roku až na 147 tisíc Kč, které po něm poskytovatel úvěru vymáhal v rozhodčím řízení a následně (dříve, než rozhodce spor vůbec rozhodl) mu tuto částku vyinkasoval z jeho účtu.
Soudní jednání však bylo odročeno na 9. června 2008, a to pro nedostatek času, který byl třeba pro rozsáhlejší dokazování. Sdružení obrany spotřebitelů ale předkládá řadu důkazů k tomu, že praxe sjednávání rozhodčích doložek ve spotřebitelských smlouvách může být protiprávní a v mnohých evropských zemích je zakázaná.