Spoelčnost Czech On Line, která vlastní ochrannou známku „Vyvolená“, se cítí být poškozena televizí Prima a názvem pořadu „Vyvolení“. Proto vydala 22. srpna následující tiskové prohlášení:
Společnost Czech On Line úspěšně uvedla na trh první část reality televizní pořad „Vyvolená“ již v roce 2003. Czech On Line je vlastníkem ochranné známky „Vyvolená“, která byla řádně zapsaná v rejstříku ochranných známek vedeném Úřadem průmyslového vlastnictví. Naše společnost byla povinna podniknout veškeré právní kroky jak k zajištění ochrany svých práv vyplývajících z vlastnictví této ochranné známky tak i k ochraně své dobré pověsti a dobrého jména. Vzhledem k tomu, že společnost FTV Prima nebyla ochotna najít se společností Czech On Line smírné řešení porušení práv k ochranné známce „Vyvolená“, Czech On Line podala návrh na předběžné opatření Městskému soudu v Praze a podala námitky do řízení Úřadu pro ochranu průmyslového vlastnictví. Do té doby než příslušný soud vydá rozhodnutí, se společnost Czech On Line nebude k dané kauze vyjadřovat.
TV Prima kontrovala týž den tímto prohlášením:
Televize Prima, která díky reality show VyVolení úspěšně zaútočila na český televizní trh, čelí neoprávněným nárokům společnosti Czech On Line v souvislosti s ochrannou známkou „vyvolená“.
Společnost Czech On Line je vlastníkem kombinované ochranné známky „vyvolená“ a vznáší nároky na zaplacení úplaty ze strany FTV Prima za převod ochranné známky „vyvolená“ na FTV Prima. Podle společnosti Czech On Line porušuje FTV Prima její práva k této ochranné známce. Na základě tohoto tvrzení požaduje Czech On Line od naší společnosti plnění ve formě úplaty, reklamního času, objednávky telekomunikačních služeb atd.
„Jsme přesvědčeni, že jsme neporušili žádná práva společnosti Czech On Line. Vzhledem k tomu, že jsme i přes to nabízeli této společnosti smírné řešení, na které nebyla ochotna přistoupit, dělá na nás její postup nutně dojem, že v principu vůbec nejde o spor o ochrannou známku, ale o snahu Czech On Line parazitovat na televizi Prima a na jejím úspěchu. Takovýto postup považujeme za nepřípustný. Finanční výše požadavků Czech On Line je v řádech desítek milionů korun, tedy v podstatě ve výši investic, které společnost FTV Prima směřovala do propagace loga a názvu VyVolení,“ říká Martin Dvořák, generální ředitel televize Prima.
Je tedy zjevné, že Czech On Line chce svým současným nemorálním postupem vůči FTV Prima těžit z úspěchu televize Prima a jejího nejnovějšího pořadu. Tento názor podporuje i fakt, že Czech On Line požaduje nesmyslně vysoké částky a hovoří o trestním oznámení, návrhu na vydání předběžného opatření proti FTV a dalších právních krocích.
„Rozhodně si nejsme si vědomi žádného pochybení a podle toho budeme dále postupovat a pokračovat v realizaci projektu VyVolení,“ uzavírá generální ředitel televize Prima Martin Dvořák.