V souvislosti s nástupem generací Y a Z se začínají kandidáti stále častěji při hledání práce poohlížet po sociálních sítích. Jasný prim zde hraje LinkedIn, který využívá až 54 % zájemců o zaměstnání. Dle průzkumu personální agentury Grafton Recruitment však celých 35 % kandidátů nezíská poptávané zaměstnání kvůli nesprávným informacím uvedeným v profilech na sociálních sítích či sdílením nevhodného obsahu.
Jak z pohledu na cenu akcie určit, co investoři očekávají? Vcelku jednoduchým ukazatelem je aktuální ukazatel P/E.
Na sociálních sítí hledají své potenciální zaměstnance i samotní personalisté. Devět z deseti jich spoléhá na LinkedIn, zhruba 30 % pak i na Facebook. Sociální sítě pro personalisty nabízejí možnost oslovit zajímavé kandidáty, ale také často fungují jako síto, kterým uchazeč neprojde. „Může za to obsah, který adept o práci na síti uveřejňuje, proto je důležité si dát s profilem práci a zveřejňovat tam jen pravdivé a ověřitelné informace,“ říká Jitka Součková s tím, že z průzkumu agentury Grafton mezi personalisty vyplynulo, že díky nekvalitnímu obsahu na sociálních sítích není až 35 % kandidátů pozváno na osobní pohovor.
„Kandidátům radíme, aby se snažili udržet si pozitivní online reputaci,“ říká Jitka Součková. To v praxi znamená, že by měli na svých profilech v sociálních sítích uvádět jen pravdivé informace, sdílet a publikovat jen vhodný a korektní obsah. „Například fotky z večírků nebo jiných aktivit, o kterých by kandidáti před svým zaměstnavatelem raději pomlčeli, by měly být zpřístupněny jen přátelům, nikoliv publikované veřejně,“ radí Jitka Součková.
Rizikem nejčastěji je, že neseženete dostatek zakázek, nebo že vám někdo za vykonanou práci nezaplatí.
6 rad pro dobrou online reputaci
- Důkladně vyplňte svůj profil na LinkedInu a použijte v něm klíčová slova, která popisují vaše aktuální zaměstnání, nebo pozici, kterou hledáte. Usnadníte tak hledání personalistům.
- Aktualizujte fotku ve svém profilu tak, aby korespondovala s vaší současnou podobou. Fotka by měla být profesionální (nikoliv ze sportu, či z dovolené).
- Zkontrolujte, že se váš profil na LinkedInu shoduje s životopisem, který budete posílat do firem.
- Upravte si koncovku LinkedIn profilu s celým jménem.
- Vymažte nevhodné fotky a komentáře ze svého Facebook profilu.
- Zkontrolujte, zda ve svém Facebook profilu nemáte nevhodné připomínky ke svým předešlým zaměstnavatelům a případně je smažte.