FinExpert.e15.cz

Tisková zpráva jako nástroj public relations slaví 100 let

V minulém týdnu uplynulo právě 100 let od prvního využití tiskové zprávy jako nástroje public relations.
Na počátku bylo vlakové neštěstí společnosti Pennsylvania Railroad´s 28. října 1906, při kterém na cestě do Atlanty zahynulo 50 lidí. Souprava vykolejila na mostě a spadla do místního toku. Tehdy neznámý Ivy Lee ihned rozeslal médiím informaci - tiskovou zprávu, v níž z pozice železniční společnosti objasňoval okolnosti neštěstí a zároveň zval novináře a fotografy k návštěvě obtížně přístupného místa speciálním vlakem. Například list New York Times byl tak nadšen novým přístupem v informování, že na svých stránkách otisknul doslovně celou tiskovou zprávu.

Postup drah díky Ivu Lee, otci moderního PR, sklidil pozitivní ohlas veřejnosti za otevřenost a čestný přístup, vysvětluje Jakub Lohniský z Relative PR, který se zabývá historií public relations. O výročí tiskové zprávy informovala americká marketingová média jako SearchengineWatch, jubileum vyplývá i ze světové encyklopedie Wikipedia.

Tiskové zprávy jsou nástrojem nejen pro novináře

Tisková zpráva, informace pro tisk, sdělení pro média, stanovisko pro novináře - to jsou různé názvy pro nejpoužívanější PR nástroj firem, nadací, státních i samosprávných subjektů při komunikaci s médii a veřejností. Pomocí tiskových zpráv sdělují své úspěchy, ocenění, hospodářské výsledky, zajímavé kontrakty či personální změny.

Na druhou stranu vhodně zformulované a načasované informace mohou zmírnit dopady negativních událostí na reputaci firmy. Tiskové zprávy připravují a rozesílají relevantním novinářům jménem zastupovaných subjektů pracovníci specializovaných PR agentur nebo přímo zaměstnanci marketingových oddělení firem. Novinový článek je na rozdíl od tiskové zprávy kompilací faktů, které dává dohromady s objektivním nadhledem samotný novinář a tisková zpráva je jedním z jeho zdrojů.

Tiskové zprávy jsou dnes nejčastěji distribuovány elektronickou poštou, občas formou dopisu či s pomocí kurýrních služeb. PR agentury někdy ukládají tiskové informace na webové stránky a médiím rozesílají jen internetové odkazy na ně.

Zejména ve Spojených státech se prosazuje trend, kdy firmy a PR agentury pověsí tiskovou zprávu na internet. Novináři využívají technologii RSS, která jim umožňuje vyhledat na internetu pouze tiskové zprávy z oborů jejich zájmu. Praxe rozesílání tiskových zpráv čelila problémům v souvislosti se zpřísněním režimu tzv. antispamového zákona před  dvěma lety. Novináři tak mohou lépe čelit zahlcování elektronické poštovní schránky stovkami, pro jejich práci nerelevantních, informací.
Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  11

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více