Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli svou banku využíváte na maximum? Když už bance platíme poplatky, proč ji plně nevyužít? Zákazníci mnohdy využívají jenom základních benefitů. Podle ČSOB často ani netušíme, co všechno například dokáže náš bankomat.
František Klufa, výkonný manažer útvaru Péče o klienta a interní komunikace ČSOB, uvádí několik rad pro plné využití bankovních produktů.
1. Kreditní kartu si vybírejte tak, aby vám seděla na míru
Měli bychom si uvědomit, že kreditky většinou umí více věcí než jen platit za nákupy. Díky některým si můžeme prodloužit záruku zboží nebo jej pojistit proti poškození. K některým dostanete cestovní pojištění pro celou rodinu, asistenční služby nebo získáte vstup do VIP salónků na vybraných letištích.
2. Jeden z největších vynálezů 20. století – bankomat
Pomocí většiny bankomatů můžete nejen vybírat, ale i vkládat peníze, můžete si dobít kredit na telefonu nebo zařídit cestovní pojištění. Existují dokonce bankomaty pro nevidomé.
3. Vydržte u jedné banky – měli byste být odměněni
Pokud jste věrni bance, měli byste být odměněni. Například slevou z úrokové sazby, vedením účtu zdarma. Pokud si zjistíte podmínky, můžete výrazně ušetřit. Z průzkumu Ery vychází, že díky věrnostním programům ušetříme průměrně 460 korun měsíčně.
4. Využívejte služeb osobního bankéře
Využívání osobního bankéře může být výhodné. Osobní bankéř zná vaši finanční situaci, proto by vám měl stanovit produkty přímo na míru. Například pokud chcete uzavřít životní pojištění, nemusíte sami porovnávat produkty všech pojišťoven.
5. Studenti, užívejte výhod, dokud to jde
Jako student, využívejte studentských účtů, které mohou být velmi výhodné. Některé banky ve studentských účtech pokračují formou účtů absolventských. Používat tento účet je možné třeba až do 30-ti let.
6. Výhody internetbankingu
Internetové bankovnictví vám může hodně usnadnit život. Většina bank vám například poskytuje analýzu vašich příjmů a výdajů. Vytváří z nich grafy a vy tak snadno zjistíte, za co nejvíce utrácí.
7. Chargeback, Cashback a jiná zaklínadla
Pokud se vám nedaří komunikovat s e-shopem, který vám nedodal zboží zaplacené platební kartou, můžete využít tzv. chargeback. Řešení problému tak přesunete na svou banku a nemusíte dohadovat vrácení platby přímo s obchodníkem. Pokud obchodník neprokáže objednané plnění, je povinen peníze vrátit a budou vám připsány zpět na účet. To samé platí, pokud vám obchodník omylem zaúčtuje transakci dvakrát. Banky nabízejí i řadu dalších služeb, které vám zjednoduší život, jako je cashback (výběr hotovosti na pokladně u obchodníka), PaySec, případně PayPal, které klientovi umožní zřídit si účet s virtuální platební kartou pro platby na internetu, aniž by musel uvádět údaje karty ke svému běžnému účtu.