Když vyrážíme na dovolenou, nepředpokládáme, že by se nám mohla udát nějaká nepříjemnost. Přesto však musíme být připraveni. Při dovolenkování mezi nejčastější zádrhely patří onemocnění a úrazy (např. poranění od živočichů), ale i způsobení škody třetí osobě, zrušení letu nebo zpoždění dodání zavazadel.
Jak postupovat, když se něco přihodí
Pojištění je sice základ, je ale třeba vědět, jak v případě jakékoliv nehody postupovat. Stále u sebe noste kontakt na asistenční službu pojišťovny, u které jste pojištění uzavřeli. Tam vám dají potřebné informace, zajistí určité služby, zprostředkují komunikaci. Pokud budete v zahraničí hospitalizování, asistence bude řešit komunikaci se zdravotnickým zařízením, vyřeší úhradu nákladů, atd. Neplatí to pouze při úrazech, ale při jakýchkoliv nehodách.
Pokud máte dovolenou před sebou, bude se vám hodit náš přehled.
Jak vybírat pojištění
Je třeba nesrovnávat pouze ceny a rozsah pojištění, ale právě z důvodů uvedených výše, se starat i o to, jaké pojišťovna poskytuje asistenční služby. Například je dobré, pokud pojišťovna asistenční služby nabízí nonstop. Nehoda se vám samozřejmě může stát i v noci.
Tři tipy jak postupovat
- 1. Vše si zdokumentujte: V případě dopravní nehody fotografujte, zajistěte si svědky, vyplňte potřebné formuláře, nezapomeňte na podpisy zúčastněných osob, vyžádejte si kopii policejního protokolu, při ošetření v nemocnici si vyžádejte lékařskou zprávu, účty za léky. 2. Škodu nahlaste co nejdříve: Jestliže nebudete pociťovat potřebu kontaktovat asistenční službu, je dobré nahlásit škodu hned po návratu z dovolené. A to i přesto, že podle zákona je možné škodu vzniklou v zahraničí hlásit až několik let zpětně. Je ale logické, že pokud otálíte, mohou nastat komplikace při komunikaci například se zdravotnickým zařízením v zahraničí. Také může být ovlivněna výše odškodného. Podle AXA pojišťovny u některých událostí může být nekontaktování asistenční služby ze zahraničí dokonce i důvodem k odmítnutí výplaty plnění.
- 3. Mějte přehled o svém pojištění: Pokud budete přesně vědět, na co všechno se vaše pojištění vztahuje, mnohem lépe se zorientujete ve vzniklé situaci. Můžete se tak vyhnout komplikacím.