Nová služba českého Telecomu, nazvaná Dohled 24, umožňuje pomocí běžné telefonní linky nonstop ostrahu domů, bytů či firemních prostor. Bezpečnostní systém je prostřednictvím pevné linky připojen k pultu centralizované ochrany (PCO). Specialisté zde monitorují aktuální situaci a v případě potřeby k ohroženému objektu vysílají zásahovou jednotku.
Zřízení 24hodinové ostrahy - služby Dohled 24 - je možné pomocí telefonátu na bezplatnou linku Telefonického centra služeb a službu objednat. Vše ostatní již zajistí odborníci z profesionální firmy: posoudí objekt z hlediska bezpečnosti, vypracují projekt optimální varianty k jeho zajištění, provedou dodají a kompletně instalují všechna potřebná zařízení a bezpečnostní prvky. Provedou samozřejmě také případnou revizi a připojení k již stávajícímu zabezpečovacímu zařízení. Firma následně zajišťuje i pravidelné funkční zkoušky a kompletní servis zařízení.
Komunikace zabezpečovacího zařízení s dohledovým centrem probíhá prostřednictví bezplatné linky, náklady za telefon se tedy nezvyšují. Služba Dohled 24 je navíc účtována v rámci pravidelného vyúčtování za telekomunikační služby, což zjednodušuje její administrativu na minimum.
Služba je dostupná po celé České republice. Její pokrytí ji předurčuje i k ostraze rekreačních objektů či chat a chalup na venkově.
Do konce roku 2004 za Dohled 24 domácnosti měsíčně zaplatí 175 Kč (208 Kč s DPH), v případě varianty Dohled 24 Plus, která zahrnuje i úhradu oprávněných výjezdů zásahové jednotky pak 400 Kč (476 s DPH). Pro firmy jsou tyto ceny 300 Kč (357 Kč s DPH) a varianta Dohled 24 Plus za 550 Kč (654,5 s DPH).
Zdroj: Český Telecom