FinExpert.e15.cz

Statistika: Na Jižní Moravě je nejvíc nehod v Brně a na Zlínsku

Z jihomoravských silnic evidoval Klientský servis České pojišťovny během prvních devíti měsíců letošního roku 20 647 hlášení o pojistných událostech z pojištění motorových vozidel. Z nich bylo 11 007 likvidováno z povinného ručení viníka nehody.

Největší počet pojistných událostí z povinného i havarijního pojištění registruje Česká pojišťovna za devět měsíců přímo z moravské metropole Brna (6358) a Zlínska (1718), naopak nejméně  bourali řidiči na Vyškovsku (799) a Prostějovsku (859). Tyto údaje celkem zřetelně vypovídají o hustotě silniční sítě v jednotlivých okresech, ale nelze z nich v žádném případě vyčíst, kolik nehod způsobili vyškovští řidiči v Brně, nebo kroměřížští na Zlínsku.
 
Z hlediska měsíců byl na počet škod na jižní Moravě nejhorší červen s 2 829 škodami, nejméně havárií se stalo o měsíc později 1636. Kupodivu měsícem s nízkým počtem škod byl i zimní leden - 1874. V ostatních měsících se počty nehod pohybovaly mezi 2100 a 2600.

Od začátku roku do konce třetího čtvrtletí přijal Klientský servis České pojišťovny z celé republiky celkem 203 624 hlášení o pojistných událostech z pojištění motorových vozidel.

Co soudí Česká pojišťovna o segmentaci motoristů?

Česká pojišťovna zvažuje různé varianty segmentace. Jako hlavní a především zcela spravedlivé segmentační kritérium považujeme zohlednění individuálního průběhu pojištění, což nejlépe vyjadřuje systém bonus - malus.  Systém bonusů – malusů je zatím asi nejlepším a nejspravedlivějším pojistně-technickým nástrojem k ohodnocení individuálního chování řidiče. Bez ohledu na to, z jakého regionu pochází a jakého je věku.  ČP nechce poškodit ty klienty, kteří, přestože bydlí ve frekventované lokalitě a jsou mladí, jezdí dobře a bez nehod.

Diskutabilní tak může být například parametr venkov – město. Určitě objektivně nepostihuje individuální chování motoristů. Řidič může bydlet na venkově, ale denně přitom dojíždět do velkoměsta a opačně řidič z velkoměsta používá vůz pouze ke svátečním, víkendovým jízdám.

Do budoucna by v segmentaci měla podle našeho názoru hrát mnohem větší roli osoba řidiče. On je totiž tím, který vozidlu dává „duši“. Navíc každý den může řídit jiný vůz, který pouze relativizuje jeho počínání na silnici. Problém je však v tom, že legislativní podmínky zatím preferují z hlediska povinného pojištění nikoliv řidiče, ale vozidlo.

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená