Pojišťovací koncern UNIQA zavedl od července novou nevšední informační telefonickou službu UNIQA Companion pro své klienty. Ta je dostupná zatím v sedmi zemích Evropy. Můžete na ní získat užitečné informace pro nejrůznější situace, s nimiž může být člověk v běžném životě v tuzemsku i v zahraničí konfrontován, například na cestách, v domácnosti, při zdravotních obtížích nebo v kontaktu s úřady. Zástupci UNIQA počítají s tím, že novou službu fungující v češtině využijí klienti pojišťovny zejména v období letních dovolených.
Pomoc v zahraničí...
Nový informační servis nabízí informace pro motoristy na cestách v zahraničí, například aktuální ceny pohonných hmot, legislativní úpravu v oblasti řidičských oprávnění, rychlostní limity na silnicích nebo jak postupovat v případě odtažení vozidla. Na dovolené se tak můžete dozvědět, jaké počasí vás čeká v cílové destinaci nebo jaký je aktuální směnný kurz a kde je nejbližší směnárna. Postihnou-li vás zdravotní obtíže, můžete požádat telefonicky například o konzultaci o alergiích nebo o adresu nejbližšího lékaře či lékárny. V případě krádeže vozu či dokladů na cestách je možné takto získat pomoc při kontaktování místní policie, půjčoven vozidel, při blokování platebních karet apod.
... i v tuzemsku
Potřebných informací nebo pomoci se vám dostane i pokud řešíte nějaký problém ve své domácnosti – například vám praskne vodovodní potrubí nebo si omylem zapomete klíče a zabouchnete dveře od bytu. Speciální linka hodlá ovšem uspokojit i jiné dotazy týkající se využití volného času – podá informace o místních kulturních či sportovních akcích nebo gastronomických zařízeních.
Všeobecná informační služba UNIQA Companion je založena na systému Global Client Information Service. Celkem bude dostupná na 70 vybraných místech v České republice, na Slovensku, v Rakousku, Maďarsku, Chorvatsku, v Itálii a v Polsku a telefonicky na čísle +420 848 555 555. Požadavky českého klienta jsou vyřizovány v češtině 365 dnů v roce a 24 hodin denně. Informační servis je zdarma, volající hradí jen cenu hovoru. Od roku 2008 by měl být infoservis dostupný i v dalších zemích, kde je UNIQA aktivní.
Opravdu pro všechny (klienty UNIQA)
Informace nebo rada sama o sobě je pro klienta UNIQA bezplatná, hradí jen cenu hovoru s infolinkou. V případě, že dorazíte přímo na jedno ze 70 míst UNIQA v Evropě, nemusíte platit dokonce nic, protože s infolinkou vás spojí přímo odtamtud zdarma. Identifikace pak probíhá na základě údajů o jménu a bydlišti a dotyčná osoba na pracovišti UNIQA či na infolince zjistí z databáze, zda jste jejich naším klientem (samozřejmě při zachování všech pravidel ochrany osobních údajů klienta), nezáleží přitom na druhu pojištění. Např. i u velmi levného a jednorázového cestovního pojištění na dovolenou můžete v případě potřeby UNIQA Companion využít.
Že jde o velmi dobrou a propracovanou službu, je bez pochyb. Nepleťte si ji však s pojištěním, jde jen o asistenci, který vám zajistí potřebné informace a přístup k dalším zdrojům, které můžete potřebovat. Ovšem právě informace jsou tím cenným, co člověk v nouzi potřebuje. Dalším plusem je, že vám nabídne přístup i k běžným praktickým informacím, ne jen v případě nouze. A pokud je tato služba zdarma součástí jakéhokoliv pojištění, navíc na úrovni několika států, musíme ji pochválit. Nezbývá nic jiného než pojišťovně UNIQA popřát, aby i kvalita těchto informací byla na vysoké úrovni. To už ohodnotí její klienti.