FinExpert.e15.cz

SOS varuje: Zrušení poštovních poboček omezí klienty

Sdružení obrany spotřebitelů zareagovalo kritikou na plánované rušení poboček České pošty.

Česká pošta oznámila, že do konce roku 2008 definitivně uzavře 179 svých poboček, především v řídce osídlených lokalitách. Přitom zdůrazňovala, že se toto zrušení nemá dotknout lidí, kteří doposud využívali jejích služeb.

Podle názoru Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) však „motorizované doručování“, kterým se Česká pošta rozhodla stávající služby nahradit, kamenné pobočky nemůže dostatečně nahradit.

Podle SOS se jedná o citelné omezení. „Ve vesnickém prostředí pošta nahradila funkci finančních institucí, jež jsou pro mnohé obyvatele nezastupitelné. Poštovní spořitelna proměnila úřadovny pošty v banky, které jsou jinak od vesnic vzdáleny několik kilometrů,“ říká Michal Kebort, finanční specialista SOS.

SOS kritizuje především to, že spotřebitelé tímto krokem Česká pošta budou výrazně omezeni. Také s ohledem na to, že struktura českého venkova má výrazně vysoký věkový průměr. Stejný názor vyjádřili i starostové obcí ze západních Čech, kterých by se opatření měla týkat ve 46 případech.

„Naše sdružení připravované kroky dále vnímá jako podstatné zhoršení podmínek, které postiženým klientům nabízí Poštovní spořitelna, resp. ČSOB a.s., jíž je Poštovní spořitelna součástí. Za adekvátní náhradu bychom proto považovali například zavedení instituce osobního bankéře. Ten by měl své služby poskytovat jen za minimální poplatek či úplně zdarma přinejmenším ve stejném časovém rozsahu, jaký tvořila otevírací doba rušených poboček,“ navrhuje Kebort. Jestliže nedojde k vyřešení nastalé situace ke spokojenosti klientů, připravila by je Poštovní spořitelna o důležitou smluvní výhodu, na základě které drtivá většina jejích klientů volila právě tuto banku.

SOS upozorňuje, že sice geografická dostupnost poboček není součástí tištěných smluvních podmínek, avšak bylo by vhodné umožnit klientům bezproblémové a hlavně bezplatné zrušení účtu. „V tomto bodě si dovolujeme apelovat na podnikatelskou morálku českého bankovního sektoru, neboť zákony a smlouvy by měly být minimálním penzem povinností každého podnikatele, nikoliv však tím jediným,“ dodává Ivana Picková, tisková mluvčí SOS.

Další článek


 

celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

hmm
Gofry
29. 8. 2008, 00:32

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená