FinExpert.e15.cz

SOS nadále trvá na žalobě proti ČSOB

ČSOB pořád neustoupí

SOS vítá, že bankovní komunita se probouzí z dlouhodobé letargie a začíná se chovat vstřícněji vůči svým klientům. Bohužel ve všech oblastech nelze zaznamenat tak pozitivní vývoj, a proto SOS stále nabízí spotřebitelům možnost se zapojit do žaloby proti ČSOB (vybrané poplatky) a případně připojit svůj podpis pod petici proti poplatkové politice českých bank.

SOS nadále vyzývá klienty ČSOB, aby se připojili k jeho výzvě a vzali si své peníze zaplacené za některé bankovní poplatky u této banky zpět. Podle SOS si banka tyto peníze z klientských účtů odčerpala neoprávněně a klienti mají právě teď jedinečnou příležitost koordinovaným postupem požadovat jejich vrácení.

Žalujte, v případě prohry nezbankrotujete

V případě tolik v médiích diskutované prohry sporu by v první instanci, za předpokladu např. 100 účastníků ve sloučeném řízení, jednotliví klienti uhradili ČSOB (pokud by ji zastupovali externí právníci) na nákladech právního zastoupení po 300 korunách. Klienti ČSOB, kteří se dosud k žalobě nepřipojili, mohou přes adresu www.spotrebitele.info zaslat i nyní veškeré potřebné dokumenty přímo a vyhnout se tak zdlouhavému posílání v tištěné podobě.

Dohoda s MFČR je vítaná

SOS oceňuje dohodu iniciovanou Ministerstvem financí ČR a podepsanou Českou bankovní asociací, která reaguje na mnohé požadavky spotřebitelů a vytváří základ pro potřebné změny na českém finančním trhu. Zejména oceňujeme plánované vytvoření zvláštního poradního výboru mezi všemi dotčenými subjekty včetně SOS, závazek dále společně pracovat na poskytování dostatečných a jasných informací klientům, podpoře znalostí klientů a celkovém posílení postavení klientů vůči bankám.

Nově zveřejněný Kodex bankovních služeb České spořitelny nemůže SOS než přivítat, protože může být hmatatelným přínosem pro klienty této banky. Zejména si SOS váží konkrétních závazků jako je zvyšování bezpečnosti internetového bankovnictví, informování o změně obchodních podmínek v dostatečném časovém předstihu, možnosti zrušení účtu bez výpovědní lhůty a zbytečných poplatků, informování 2 měsíce před jakoukoli změnou poplatků přímo ve výpisech z účtu aj. Praxe ukáže, jak je budou moci spotřebitelé vymáhat.

Protože ne vše je tak pozitivní, dochází klientům bank trpělivost a připravují další aktivity. SOS podporuje iniciativu tvůrců petice k bankovním poplatkům na www.bankovnipoplatky.com, protože souhlasí s její základní tezí, že: „ poplatky v bankovních ústavech v ČR už dlouhou dobu překračují únosnou míru a ve vztahu k příjmům obyvatel patří k nejvyšším na světě.“

 

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  11

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více