Sdružení Solus v tuto chvíli provozuje negativní registr, resp. registry – pro fyzické a pro právnické osoby. Zde jsou uvedena data pouze o těch úvěrech, kde došlo k neplnění smluvních závazků. Jsou zde záznamy o tom, když klienti nesplácí, či v minulosti nespláceli, resp. nehradí či nehradili.
„To, co Solus nyní připravuje a nazývá se Pozitivním registrem, bude registr všech úvěrů a smluvních závazků u společností, které jsou členy sdružení Solus – pozitivních i negativních,“ uvádí PR manažerka společnosti Natálie Sedláčková. Bude v něm tak možné získat i pozitivní reference na úvěrovou minulost klienta.
Na stejném principu fungují konkurenční registry BRKI a NRKI, tedy Bankovní a nebankovní registr klientských informací. „Zatímco BRKI má jen informace z bank a NRKI má jen informace z úvěrových a leasingových firem, Solus má obojí a k tomu ještě stavební spořitelny, mobilní operátory, poskytovatele energií a další subjekty. Tudíž nabízí komplexnější pohled na „úvěruhodnost“ potenciálních klientů,“ dodává Natálie Sedláčková.