FinExpert.e15.cz

SODEXHO PASS: Obliba dárkových poukázek oproti klasickým dárkům roste

Za vánoční dárky utratí český spotřebitel 6 680 Kč za rok, jeho obliba dárkových poukázek oproti klasickým dárkům roste. Hitem letošních Vánoc se stane darování zážitků.

Podle průzkumu, který pro společnost Sodexho realizovala výzkumná agentura Datamar mezi spotřebiteli, personálními, obchodními a marketingovými manažery, se v České republice každoročně utratí za dárky celkem 134 miliard Kč, z toho celých 104 miliard utratí spotřebitelé, zbytek firmy. Téměř polovina z celkové částky se přitom utratí za dárky k Vánocům nebo jako poděkování na konci roku. Český spotřebitel investuje v průměru do nákupu vánočních dárků 6680 Kč. Oproti tomu zaměstnavatelé dávají svým zaměstnancům k Vánocům 805 Kč a dalších 475 Kč jako poděkování na konci roku.

„Hitem letošních Vánoc se určitě stane darování zážitků,“ říká Miroslav Sedlák, generální ředitel společnosti Sodexho Pass, největšího dárkového specialisty na českém trhu. „Já sám se chystám k Vánocům darovat hned několik zážitkových poukázek, protože vím, že zaujmou a potěší a určitě se z nich nestanou odložené lapače prachu jako z mnoha jiných dárků,“ dodává.

Zvyklosti na trhu dárků se mění – zákazníci postupně upouštějí od klasických dárků, kterých jsou již přesyceni, a začínají se více orientovat na dárkové poukázky. Podle zmíněného průzkumu je tržní potenciál dárkových poukázek přibližně 33 miliard Kč, přičemž polovina této částky je tvořena zájemci ze strany koncových spotřebitelů.

Zákazníci zjišťují, že univerzální dárková poukázka, oblíbená jak mezi koncovými spotřebiteli tak mezi zástupci firem, může být velmi zajímavým dárkem – obdarovaný si totiž za poukázku může vybrat zboží či služby přesně podle svých představ. Při použití dárkové poukázky dárci odpadá starost, že by se netrefil do vkusu obdarovaného. S dárkovou poukázkou má jistotu, že svým dárkem skutečně potěší, ať už se jedná o příbuzného, kamaráda, zaměstnance, nebo obchodního partnera. To je jeden z hlavních důvodů, proč poptávka po poukázkách neustále roste.

Největší oblibu si získaly dárkové poukázky na hmotné dárky (parfémy, knihy, vína) a na služby (divadla, fitcentra, zájezdy). Průzkum ukázal růst zájmu o poukázky na zážitky, jakými jsou například let ve větroni, tandemový seskok padákem, lekce exotického vaření, jízda v terénním vozenebo jávská masáž.

 Klepněte pro větší obrázek

Z průzkumu vyplynulo, že zákazníci kladou důraz na důvěryhodnost a přidané služby u poskytovatele poukázek. Dvě třetiny respondentů preferují nakupovat dárkové poukázky u dárkového specialisty. U něj vyžadují velký výběr poukázek s různým zaměřením, včetně žhavých novinek, a měl by mít nasmlouvanou co nejširší síť partnerů, u kterých je možné poukázky uplatnit. Zároveň průzkum ukázal, že zákazníky může od nákupu poukázek odradit nedůvěra k méně známým poskytovatelům poukázek, která souvisí s obavou, že by obdarovaný nemusel dostat služby v očekávaném rozsahu a kvalitě. 

Společnost Sodexho Pass, která nechala průzkum zpracovat, vývoj na trhu dárků dlouhodobě sleduje. Na základě sledování těchto trendů společnost Sodexho Pass získala většinový podíl ve společnosti DEN JAK SEN, která u nás jako první vytvořila trh zážitkových dárků. Společnost Sodexho Pass se touto akvizicí stala největším dárkovým specialistou v České republice.

Klepněte pro větší obrázek

Další článek



celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

Jj, stravenka, dárek nad dárky...
MoB
27. 11. 2007, 18:23

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená