FinExpert.e15.cz

Služební cesta: Na jaké náhrady máte nárok?


Fido  |  28. 04. 2005 15:43

Služební cesta vlastním automobilem je pro zaměstnance výhodná....

Naopak. neni vubec vyhodna.
Prvni situace: Jedete po meste v kolone a projedete jen v benzinu 300 Kc ale narok podle kilometru na nejakych 120 Kc.
Druha situace: Jezdite venku, prevazne dalky. K pouziti auta mate vetsinou duvod. Vozite spoustu veci a auto mate pekne vytizene az pretizene. Za kilometr dostanete nejakou fixni sazbu plus prumer za spotrebu. Vzhledem k vytizeni auta se do prumerne spotreby nevejdete. Diky tomu dostanete vlastne mene z te fixni sazby. Ovsem nejen palivo se pri jizde spotrebovava. Zejmena za horsiho pocasi budete mit velkou spotrebu smesi do ostrikovace, auto vecne spinave takze budete platit za myti .... Podobnych nakladu je cela rada. K tomu pocitejte ojeti pneumatik, vymenu oleje, fitru, svicek, .... Pri provozu na nasich tankodromovitych silnicich velmi brzy znicite cepy, silentbloky .... Zadne auto navic neni vecne. Pri trvalem provozu pro firmu se vam z nej casem stane vrak (a nemusi to byt dlouha doba) takze auto bude mit brzy zlomek puvodni hodnoty. S tim navic pribyde poruchovost a opravy samozrejme budete platit z vlastni kapsy. V pripade, ze vam behem pracovni cesty auto nekdo naboura (napr. zaparkovane pred vzdalenou pobockou), mate smulu a firma vam nic neda. Hezky si to zaplatite ze sveho.

Porad si jeste myslite, ze je to vyhodne?

Ja osobne jsem se pokousel to propocitat a vyslo mi, ze cena za kilometr by musela byt neco malo pres 10 Kc (i s palivem). A to v tom neni zahrnuto riziko poskozeni (at uz vandalem, zlodejem nebo havarii) na pracovni ceste. Narok mate ale tak na 5-6 Kc (pocitam bezne auto).
Z toho je jasne, ze firma na vas timto zpusobem vydelava a vy naopak prodelavate a firmu dotujete ze sveho.

Ja sam ted premyslim (prave z tohoto duvodu) jak donutit firmu poridit firemni auto. Vlastnim autem jsem uz odmitl jezdit (80000 km za rok neni zrovna malo).

 | 
PHO  |  28. 06. 2006 21:45

Při 80000 km/rok je částka za náhrady za km 3,30 x 80 000 = 264 000. Běžná režie na údržbu auta bude tak 50 000 a odpis odhadněme na 300 000/4 = 75 000. Celkem tedy 125 000, vychází mi zbytek 150 000 Kč netto Za poškození auta odpovídá firma výjma případů, kdy jste porušil dopravní předpisy.

 | 
Muff  |  03. 04. 2007 10:35

výhodné to je, pokud jako OSVČ použijete své soukroumé auto na služební cestu - zejména kvůli nákladům a jejich odpočtu. Abych jezdil denně se svým soukromým vozem, ještě z něj dělal náklaďák to bych byl blázen. To za to rozhodně nestojí.

 | 
Romana Pospíšilová  |  29. 11. 2005 08:55

Dobrý den,

chtěla bych se zeptat:

pracovník odjel na zahraniční služební cestu do Rakouska vlastním automobilem,

jak se provede vyúčtování:

pracovník ujel 523 km v tuzemku, 350 km v zahraničí, 551 km (nad 350km) v zahraničí, celkem ujet 1 424km.

Bude se cesta posuzovat celkově jako zahraniční nebo se rozdělí na tuzemskou a zahraniční.

Děkuji

 

 

 

 | 
Sniper  |  05. 01. 2007 10:52

No a jeste 800 stokilometru krat 8 litru prum. spotreba krat 29kc za litr PHM, coz da vysledek 185600 za PHM. To mi prijde jako -35600 netto, coz je zaporne a tedy na tom prodela.

 | 
M  |  16. 07. 2007 10:03

Jenze do tech 3,30 neni zapocitan benzin takze stale bude bude 150 000,- v plusu, ten benzin se totiz pocita zvlast A jeste si po 4 letech koupi nove auto. Je potreba si davat veci do souvislosti nez neco napisu

 | 
Hruš  |  20. 06. 2006 14:17

Zajímalo by mě, zda musí zaměstnanec předložit a vyplňovat všechny formuláře při použití soukromého vozidla na služební cestě za cenu jízdenky hromadného dopravního prostředku dálkové přepravy. To znamená TP, potvrzení o zaplaceném havar.pojištění, potvrzení o proškolení řidiče dle §48 zák.247/2000 Sb. Děkuji za odpověď.

 | 
Jaroslav Veselý  |  01. 03. 2007 13:25

Dobrý den, pracuji u ČD. Měl jsem v prac. smlouvě místo výkonu práce ČL.Pro účely cest. náhrad se sjednává ČL.Přišel za mnou vedoucí s tím, že od Nového roku zde pro mě není práce a musím nastoupit v MB ve stejné profesi. Toto jsem odmítal. Budu prý propuštěn.Po dohadování a pod prokazatelným nátlakem jsem podepsal Dohodu ,kde je uvedeno místo výkonu práce MB. Pro účely cest.náhrad se sjednává MB.Dohoda na dobu nezbytné provozní potřeby, nejdéle do 11.12.2004. Dohoda po diskuzích sepsána 18.1.2004.Dodatečně jsem zjistil antidatování na 12.12.2003 s tím, že platí od 1.1.2004.Zpět jsem se vrátil dříve na základě žádosti s uvedením § 39 ZP. Požaduji po zaměstnavateli dle zák. 119/1992 Sb. úhradu zvýšených nákladů ,spojených s přeložením a to stravné za dobu odjezdu z původního místa práce - + 1hod k délce směny+ 1 hod. po směně.při délce směny 8hod celkem 10 hod.Dále náklady na provoz osobního automobilu (48km z pův. místa práce, z bydliště by to bylo 70km) dle sazeb MPSV. Zaměstnavatel zastává názor, že sice to byla jeho provozní potřeba, ale moje zvýšené náklady náklady ho nezajímají .Prý se jedná o obyčejné přeložení dle §38 ZP, odst. 3.Takže mám být sponzor podniku ? Na dotaz, zda je to v souladu s dobrými mravy neodpověděl... Tak co s tím? Děkuji za odpověď

 | 
Eliška  |  18. 05. 2007 14:50

Dobrý den,

byla jsem na služební cestě v Izraeli. Vše bylo zajištěné, taxi pro všechny prac. cesty. Snídaně, oběd, večeře. Ale co během toho? Např. pití. Sebou jsem nedostala ani korunu, ani kartu, ani nic....s tím, že je vše tímto připravené. Je to tak správně, nebo zaměstnavatel udělal chybu?

 | 
Roman  |  06. 05. 2009 10:40

V každém případě je vizitka firmy,zda dá zaměstnanci zálohu - na služební cestě mohou nastat případy, kdy je nutné uhradit třeba parkovné v hotelu a to může dělat dost. Je tedy povinnost zaměstnavatele dát zálohu, protože nikdy není vše přesně tak, jak se naplánuje. Navíc může dát zaměstnavatel 40% kapesného ke stravnému a i když se při poskytnutí snídaní, obědů a večeří stravné krátí o 90%, tak alespoň zůstane kapesné.

 | 
Věra Pohlová  |  17. 06. 2008 10:09

Díky nastavení systému si na služební cestě musíme připadat jako chudí příbuzní. Představte si situaci kdy je pracovník vyslán na několikadenní služební cestu například do Švédska. Na den je sazba náhrad podle zákona 50EUR, protože má snídani hrazenu v rámci ubytování a oběd a večeři poskytuje hostitelská firma, jsou tyto náhrady kráceny o 90% (podle vnitřního předpisu firmy která ho na služební cestu vyslala). To znamená že pro jeho osobní výdaje zbývá 5 EUR na den. Když pak jde s kolegy večer třeba posedět do restaurace nebo baru, což je neoddělitelná součást společenského setkání a důležitá neformální komunikace, kvůli cenám ve Švédsku má prostředky možná na jedno pivo nebo láhev vody. Cokoliv utratí navíc, zaplatí ze svého, pokud ho některý ze zahraničních kolegů milostivě nepohostí a nezaplatí za něj. Jistě, je to na jeho vůli, může říct kolegům že nemá na to jít do baru a zůstat na hotelovém pokoji... Kdyby byl doma v ČR a šel večer s kamarády na pivo taky by si to platil sám. Rozdíl je v tom že na služební cestu ho vysílá firma aby jí zastupoval a reprezentoval, není to něco co by si pracovník vymyslel a měl platit sám!

 | 
Roman  |  06. 05. 2009 10:36

Což takhle 40% kapesného ke stravnému - pro firmu je to náklad.

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená