Po vzoru jedničky na trhu hromadného nakupování Slevomat.cz přišla vlna podobných prodejců a dnes se jejich počet blíží ke stovce.
Některé odmítají vrátit peníze při reklamaci, ačkoliv zákon umožňuje požadovat vrácení peněz do 14 dnů od nákupu v elektronickém obchodě. Jiné servery zase trpí tím, že lidé nemohou uplatnit poukázky na bowling či večeři v rozsahu, ve kterém byla slibovaná při prodeji. Na Facebooku jako obvykle vznikají falešné stránky hromadného nakupování.
Najde se řešení?
„Zákazníci by se měli mít také na pozoru, pokud svěřují peníze firmám, které nejsou nijak prověřené a existují třeba jen několik dnů. Z těchto důvodů jsem inicioval schůzku zástupců slevových portálů s
myšlenkou vytvořit instituci, která by bděla nad dodržování pravidel fair play u svých členů a vytvořila by etickou platformu pro celý trh,“ uvádí Tomáš Čupr ze Slevomatu.
Situaci na trhu vyřeší částečně i konsolidace. V Česku není prostor, aby vedle sebe fungovala stovka konkurentů - brzy začnou první z nich krachovat, na což mohou doplatit zákazníci. Nová instituce a etický kodex vznikne v následujícím měsíci ve spolupráci slevových webů, které projeví zájem o účast.
Etický kodex bude například zavazovat členy k tomu, aby nesli riziko bankrotu firem, které prodaly přes jejich slevové portály své služby a nejsou schopny umožnit zákazníkům jejich čerpání. Za tyto nevyčerpané kupony by pak vždy vrátili svým zákazníkům peníze zpět. Tento závazek je pro Slevomat, Vykupto a některé další firmy v současné době již samozřejmostí.