FinExpert.e15.cz

SDRUŽENÍ SOS žaluje Českou spořitelnu

Sdružení obrany spotřebitelů ČR informuje o tom, že v pátek 29. září 2006 byly prostřednictvím Advokátní kanceláře Holec, Zuska & Partneři podány první dvě vzorové žaloby klientů České spořitelny nespokojených s účtováním poplatku za vedení běžného účtu a poplatku za zrušení účtu. Poté, co obdobný nárok na vrácení zaplacených poplatků vznesli v lednu letošního roku dva klienti ČSOB, je Česká spořitelna již druhou bankou, která čelí žalobám klientů nespokojených s  poplatkovou politikou banky.

I v případě České spořitelny je důvodem aktivity SOS dlouhodobě vysoká nespokojenost spotřebitelů s některými poplatky banky. SOS upozorňuje na vybrané poplatky bankovních ústavů, které považuje za protiprávní, již od počátku loňského roku.

Poplatek za vedení účtu SOS považuje stále za duplicitní ve vztahu k ostatním platbám souvisejícím s běžným účtem,“ uvádí Petra Vaňková z tiskového oddělení SOS. „Oproti tomu poplatek za zrušení účtu byl podle našeho názoru jednoznačně sankční povahy a omezoval možnost volného přechodu klienta k jiné bance. Poplatek za zrušení účtu Česká spořitelna sice ze svého sazebníku pod tlakem veřejného mínění v polovině loňského roku odstranila, nicméně do té doby zaplacené poplatky svým klientům žádným způsobem nekompenzovala,“ dodává.

SOS se proto, podobně jako v případě ČSOB, rozhodlo shromáždit nespokojené klienty banky a pomoci jim prosadit svá práva soudní cestou. V květnu letošního roku se SOS obrátilo s veřejnou výzvou  na nespokojené klienty České spořitelny, aby se aktivně domáhali vrácení, podle názoru SOS, neoprávněně účtovaných bankovních poplatků za vedení účtu a zrušení účtu.

„Vybraní klienti ČS, zástupce spotřebitelů a zástupce podnikajících fyzických osob, tvoří typický vzorek dosud registrovaných klientů. Cílem tohoto postupu je dosažení rychlejšího soudního rozhodnutí při současném ohledu na minimalizaci rizika vynaložených nákladů všech registrovaných klientů,“ uvádí JUDr. Petr Holec, právní zástupce jednotlivých klientů. „V současné době je věc bankovních poplatků dvou klientů ČSOB v řízení před Obvodním soudem pro Prahu 1, avšak očekává se, že konečné rozhodnutí vzejde až z odvolacího řízení. Následný postup ostatních registrovaných klientů se bude odvíjet od pravomocného rozhodnutí soudu,“ doplňuje zastupující advokát.

Úplný text výzvy a další související informace jsou uveřejněny na stránkách SOS www.spotrebitele.info, kde se mohou klienti ČS i ČSOB nadále bezplatně registrovat a připojit se tak k dalším nespokojeným klientům ČS a ČSOB. Zdůrazňujeme, že výzva směřuje ke klientům, jejichž běžný účet není součástí tzv. produktových balíčků služeb.

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  11

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více