FinExpert.e15.cz

Sazby povinného ručení od České podnikatelské pojišťovny


Já já já jenom já  |  02. 11. 2005 09:26

Zajímavé je to rozdělení zdvihového objemu motoru do více skupin. Stejně si ale myslím, že by zde měl být brán v potaz i jiný faktor: výkon motoru. Ale jelikož mám na ČPP vyhraněný názor, tak říkám: k nim nikdy!!! A to nejenom pro to, že jsem z Prahy. 

 | 
FISHkaa  |  02. 11. 2005 09:47

Nelíbí se mi platit víc/mín podle toho kde mám trvalé bydliště. Jinak tabulku objemu si mohou upravovat jak chtějí, na mne to zatím vliv bohužel nemá (1900cm3)

 | 
RAT  |  02. 11. 2005 10:05

Podle me vyborna vec, me 1.4 to urcite pomuze. Doufam ale ze podobny krok ovlivni i dalsi pojistovny, k CPP nemam duveru.

 | 
x  |  02. 11. 2005 10:24

Pro majitele 1.4, 1.6 a 2.0 je to potěšující rozdělení.......

 | 
lexus  |  02. 11. 2005 11:19

stejně je rozdělení podle kubatur nesmysl....pokud vím tak nehodu přeci nezpusobují auta ale řidiči.....vycházet by se mělo z tabulkové ceny auta a pak a to hlavně faktor řidiče!!!

 | 
Crusher  |  02. 11. 2005 12:01

souhlas .... naprosty souhlas ....

 | 
x  |  02. 11. 2005 12:31

Jako že čím nižší cena tím větší potenciální riziko, že napáchá nějakou škodu a tím vyšší pojistka ? Nebo jak? Řidiči se můžou v autě střídat...... takže to asi taky není to pravé. Vycházet by se mělo z hmotnosti a výkonu auta. Přece jen je pravděpodobnější, že třítunový 300 koňový ofroad napáchá větší škodu než Fiat Seicento...... (ovšem zatímco objem je celkem jasně daný - výkon je veličina značně proměnlivá - viz TDI 77kW, které má už z výroby 88 kW a pak si ho ještě kdekdo načipuje na 120 kW)

 | 
NovoCZ  |  02. 11. 2005 12:57

no to je fakt pěkná blbost, vycházet z tabulkové ceny auta ... "Zákonná pojistka" je o škodě, kterou způsobíš jiným a jak se na tom podepíše, jestli máš verzi auta bez klimy nebo s klimou nebo bez ABS a s ABS? Naopak, s klimou budeš v létě s lepšíma reakcema, o ABS nemá vůbec cenu mluvit. Ale v ČSSD by ses se svoji logikou jistě uplatnil ...

 | 
Martin Kocourek  |  02. 11. 2005 13:50

...  a heleďme se, opět nějaký dementní politikař ...

 | 
maxmin  |  02. 11. 2005 18:32

Ono není vůbec jednoduché stanovit sazebník pro takovou pojišťovnu. Vychází se především z dlouhodobých statistik nehodovosti. Těžko se stanovuje povinné ručení podle řidiče, protože řidičské schopnosti jsou prakticky neměřitelná veličina a navíc v autě se střídají řidiči. Pravda ale je, že v méně osídlených oblastech je nižší nehodovost než ve velkoměstech a že auta s nižším objemem způsobí méně škod.
Někteří řidiči ujedou s autem i 100000km ročně a někteří třeba jen 5000, přitom platí stejnou pojistku... ale paradoxně ti co jezdí nejméně mají pravděpodobnost způsobení nehody na jeden km mnohonásobně vyšší, než ti co jezdí hodně.
Slyšel jsem, že v anglii testují sledování aut pomoci GPS, data se průběžně odesílají pomoci mobilu, pojišťovny stanovují cenu povinného ručení za km a dokonce 1km po půlnoci je několikkrát dražší, než 1km během dne Samozřejmě můžou pomoci GPS sledovat i rychlost vozu Ale stejně se tomu nevyhnem.

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená