FinExpert.e15.cz

SaveMax a jeho skvělá nabídka

Prodejní kampaň k novým tarifům Českého Telecomu sází mj. na metodu přímého prodeje, ne vždy je však počínání spolupracujících firem na patřičné úrovni.
SaveMax a jeho skvělá nabídka

Jednání prodejců není vždy korektní

Když vám na ulici někdo nabídne ke koupi z kapsy vytažený, zaručeně zlatý prsten s poukazem na skvělou nabídku, asi odmítnete.

Možná je to příkré porovnání, nicméně nedávno jsem se stal přímo na jedné brněnské ulici účastníkem kampaně, která se podobnému jednání docela podobá. Jednalo se o kampaň, ve které mi byl nabízen přechod na některý z nových tarifů Českého Telecomu. 

Popisuji vlastní zkušenost z ulic Brna:

„Přeji krásné odpoledne pane, máte na chvilku čas?“ táže se a hned pokračuje: „Děláme anketu o využívání telefonů Českého Telecomu. Můžete nám prosím říci, kolik platíte přibližně měsíčně na telefonních poplatcích?“
„Asi tak 450 Kč“ odpovídám.
„A používáte i internet nebo jen telefonujete?“ ptá se dotyčný dále.
„Používám i internet“.
„Výborně. A víte, že nyní máte možnost ušetřit? Český Telecom má totiž nové tarify pro rok 2004 a pro velikost vašeho telefonního účtu a vzhledem k tomu, že používáte telefon i internet bych vám doporučil cenový program „Telefon a Internet 90 + 300“. Díky němu můžete ještě více telefonovat a navíc ušetříte. Jak si jej objednat?“ klade řečnickou otázku. „Je to jednoduché. Stačí, když mi sdělíte telefonní číslo vaši pevné linky, jméno a adresu na kterou Vám posílají vyúčtování. Potom stačí již jen Váš odpis.“
„To je zajímavé,“ reaguji „ale bohužel Vám to nemohu podepsat. Telefon je totiž psaný na manželku.“
„To nevadí. Napíšeme sem do kolonky jméno vaši manželky a jestli mohu prosit, je to jen formalita, můžete se prosím podepsat jako vaše manželka?“ kontruje mladý muž.
Tak nadiktuji údaje a podepisuji předloženou smlouvu.
„Děkuji mnohokrát, udělal jste správnou věc. Přeji vám krásný den“ zakončí prodejce a jde oslovovat další lidi.

Doma jsem se začetl do smlouvy „Změna cenového plánu / programu pro bytovou stanici“ a přiloženého letáčku s nabídkou programů Telefon 2004. Prodejcem mi totiž byl „odborně“ doporučen cenový plán „Telefon a Internet 90 + 300“ - jedná se o první z řady cenových programů, které zahrnují jak volání, tak i používání internetu.
Mnou udaná průměrná částka za měsíční vyúčtování Českému Telecomu by odpovídala právě tomuto programu (měsíční paušál 380 Kč, resp. 452,20 včetně DPH). Navíc bych mohl, díky 45-ti volným minutám, volat častěji a déle i ve špičce (zbylých 45 minut volného volání a 300 minut volných minut pro připojení k internetu je mimo špičku) a nevyčerpané volné minuty převádět do dalšího měsíce. Nahradil bych tak doposud vybraný program Home Standard (měsíční paušál 290 Kč).
Zavolal jsem ještě na informační linku Českého Telecomu (800 118 238) abych zjistil, jak to s tím placením vlastně je a zda v sobě neskrývá nějaké překvapení. Nic navíc se už opravdu neplatí, tedy samozřejmě kromě minut „nad volné minuty.“ Nabídka programů se mi tedy zdá zajímavá a budu o ní přemýšlet.

Vraťme se však na ulici. Pokud se vám nebude nabídka nového programu zdát výhodná a chcete již podepsanou smlouvu zrušit, je pro vás důležitý bod smlouvy sedmý: Společná a závěrečná ustanovení, kde se hned v první větě píše: „V případě, že poskytovatel neodmítne písemně tuto žádost do 30-ti dnů od data jejího podání, je žádost považována za schválenou.“ Všimněte si slůvka „poskytovatel“, tedy myšleno Český Telecom. O možnosti vypovězení smlouvy ze strany zákazníka ani slovo. „Můj“ prodejce mi však při podpisu smlouvy sdělil, že pokud si to rozmyslím, stačí mu zítra dopoledne zavolat a smlouva bude jednoduše zrušena.

Nepodléhejte nátlaku

Výhodnost cenových programů 2004 Českého Telecomu musí posoudit každý sám na základě rozboru svých telefonních vyúčtování a to za delší období. Rozhodně však by takové rozhodnutí nemělo být uzavíráno na ulici při náhodném oslovování lidí prodejci. Proč se dobrovolně se vzdát možností celou věc v klidu domova promyslet, projít si výpisy vyúčtování z poslední doby a teprve potom zvolit nejvhodnější program pro svoji domácnost? Na nabídku tarifů se můžete podívat i na stránkách Českého Telecomu  a rozhodnout se při porovnání různých alternativ. 

Je však s podivem, že k výše popsanému „lanaření“ zákazníku sáhla i tak renomovaná firma jako je Český Telecom. Nedělá to přímo a tak pro ní tuto službu zajišťuje společnost SaveMax a možná i další firmy. SaveMax se zabývá, jak píše na svých webových stránkách, direct marketingovými službami a operuje s nabídkou pro Český Telecom zhruba jeden rok.

Podle informací získaných od člověka, který prošel školením v této firmě, jsou její zaměstnanci získáváni na základě nic neříkajícího inzerátu, ve kterém jsuu nabízeny volné pozice v úspěšné firmě, a hned při druhé schůzce je jim představen jejich řídící pracovník. Ten je po zhruba hodinovém zaškolení pozve rovnou do ulic, kde se společně snaží získávak klienty. Občas telefonují či obcházejí byty. Výplata se řídí podle počtu počtu podepsaných smluv.
Domnívám se, že takové obchodní praktiky dobrému obrazu Českého Telecomu rozhodně nepřispívají. Zvláště, když nové programy 2004 mohou být pro mnohé z nás skutečně výhodnější než dosud obecně převládající program Home Standard.

 

Vyjádření společnosti Český Telecom

Ke skutečnostem uvedeným v textu nám poskytl Vladan Crha, tiskový mluvčí Českého Telecomu následující vyjádření: Společnost Český Telecom se od výše popsaných obchodních praktik distancuje. Kdokoliv, kdo by se s podobným jednáním setkal, má možnost nás na to upozornit. Využít k tomu může například bezplatnou linku 800 123 456. Podobné podněty vždy pečlivě prověřujeme. Kdykoliv zjistíme, že došlo k nepřesnému informování zákazníků nebo že kontakt se zákazníkem neproběhl korektně, vyvozujeme z toho důsledky například v podobě penalizace, která je poměrně vysoká, případně je s takovou firmou spolupráce ukončena. 

 

Téma k diskusi:

Myslíte si, že přímý prodej tarifů telekomunikačního operátora má šanci na úspěch, oslovila by vás podobná nabídka? O své názory se můžete podělit ve Fóru Osobních financí.

Další článek


 

Související články


celkem 58 komentářů

Nejnovější komentáře

Re: Savemax?
michal
15. 1. 2017, 18:12
D2D již dnes neexistuje. Dnes podomní prodej koná Bo...
Jakub
21. 12. 2016, 13:23
Re: Zdravím,já tam pracoval asi rok,než mě zlákal T-...
Adam
22. 6. 2016, 19:00
Re: Další projekt SAVEMAXU - České energetické centr...
Adam
22. 6. 2016, 18:43
Zdravím,já tam pracoval asi rok,než mě zlákal T-mobi...
Tomáš
19. 1. 2016, 09:49

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená