FinExpert.e15.cz

S internetem za pecí

Internetoví obchodníci mohou očekávat i nadále růst tržeb a zákazníků.

Osmdesát šest procent internetových uživatelů má zájem si v budoucnu koupit nebo objednat přes internet alespoň jeden druh zboží a sedmdesát osm procent uživatelů má zájem o nákup nebo objednání nějaké online služby.

GfK Praha letos již počtvrté realizovala rozsáhlý výzkum elektronické komerce s názvem ON-LINE SHOPPING 2003. Informace byly získány od více než tisícovky internetových uživatelů a následně převáženy podle výsledků penetrace internetu.

Zatímco v posledním roce nakoupilo zboží přes internet 55 % internetových uživatelů, do budoucna by rádo tuto formu nákupu zboží využilo až 86 % uživatelů. Největší zájem zůstává o online nákup knih (jejich nákup plánuje 38 % uživatelů), na druhém místě jsou audio nahrávky s 30 % a na třetím výpočetní technika s 28 %.

V uplynulých 12 měsících si online službu přes internet zakoupilo nebo objednalo 32 % uživatelů. V budoucnosti má o nákup nebo rezervaci alespoň jedné online služby zájem 78 % uživatelů, tedy více než dvojnásobek současného počtu. Mezi službami, o kterých uživatelé uvažují, vede nákup lístků na kulturu se 40 % potenciálních zákazníků, hned za ním je rezervace ubytování s 39 % a s větším odstupem následuje rezervace a nákup zájezdů s 25 %.

O využití širokopásmového připojení projevilo zájem 84 % uživatelů s domácím připojením – 59 % řeklo, že by o tento typ připojení pro jejich domov mělo zájem „docela“ a 25 % uvedlo, že jejich zájem je vážný.

Kromě toho, že lidé na internetu nakupují, je internet používán také jako důležitý zdroj informací o výrobcích a službách, i když jsou nakonec zakoupeny v „kamenném obchodě“. Internetoví uživatelé nejčastěji na síti hledali informace o elektronice, výpočetní technice a telekomunikačních produktech. Zájem byl také o informace o knihách, bílém zboží nebo autech.

Ve výzkumu jsme také zjišťovali názory uživatelů na internetovou reklamu. Nejvíce respondentů (85 %) vyjádřilo svůj souhlas s výrokem: „Kdyby nebylo peněz z reklamy, uživatelé by museli za obsah internetu častěji platit.“  Zároveň jsou ale nespokojení s tím, že se reklamy dlouho načítají a to je pro ně ztráta času – s tímto výrokem souhlasilo 80 %. S výrokem, že reklama jim nevadí, pokud souvisí s obsahem stránky, se ztotožňuje 79 % uživatelů.

Největší počet uživatelů (69 %) uvedlo, že jako důsledek shlédnutí internetové reklamy navštívilo stránky, kterých se reklama týkala. Druhý největší počet uživatelů (40 %) se na podnět reklamy zúčastnilo soutěže. Další informace si na základě reklamy vyžádalo 32 % uživatelů.

Zdroj: GfK

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená