Letecká doprava patří mezi velké znečišťovatele ovzduší, proto se některé aerolinie snaží veřejně vystupovat řešením, jak tento nešvar alespoň omezit. Zamezit létání při dnešní potřebě cestovat už nelze, ale jako cestující se můžete podílet na "zaplacení" svého letu přírodě. V tomto jdou příkladem nízkonákladové easyJet. Tyto aerolinie vám nově dají možnost jakési kompenzace emisí oxidu uhličitého produkovaných leteckou dopravou příspěvkem na nejdůležitější projekty Organizace spojených národů.
Kredity vodní elektrárny
V první fázi hodlá easyJet používat všech finančních prostředků od pasažérů k nákupu emisních kreditů vodní elektrárny Perlabi v Ekvádoru, jež prošla rozsáhlým ekologickým auditem a následně se jí dostalo certifikátu od OSN (UNFCCC). Později se tzv. offsetový program rozšíří i na další projekty podporované OSN. Podobné plány, které usilují o redukci emisí oxidu uhličitého, jsou uznávány v rámci Mechanismů čistého rozvoje, který je součástí Kjótského protokolu. Přímý prodej těchto kreditů bude pro easyJet zajišťovat společnost Citigroup jako potenciální účastník projektu. Pětiprocentní poplatek, který je připočten k ceně offsetu, je určen výhradně k pokrytí administrativních nákladů a společnost easyJet uvádí, že z něj nepoplyne žádný zisk.
Díky tomu, že kredity budou zakupovány výhradně a přímo u projektů podporovaných OSN, bude zajištěno, že offsety budou té nejvyšší kvality a že příspěvek pasažérů easyJet dosáhne přímo projekty, aniž by finančními prostředky bylo zbytečně plýtváno na administrativu. easyJet snížil administrativní náklady spojené s ofsetovými projekty z 25 na pouhých 5 procent a uvažuje o jejich dalším snížení. Mělo by se tudíž jednat o jeden u nejefektivnějších programů svého druhu vůbec.
Při rezervaci letenky vám bude nabídnuta možnost příspěvku

easyJet byl v Praze zvolen Nejšetrnějším leteckým dopravcem k životnímu prostředí pro rok 2006 a celkově provozuje jednu z nejmladších flotil sestávající ze 137 nejčistších a nejtišších letounů, jejichž průměrné stáří je pouhých 2,3 roku. Prostřednictvím efektivnímu ekonomickému modelu (vyšší hustota sedadel, větší vytíženost letů) produkuje easyJet o 27 procent emisí na pasažéra méně než tradiční letecké společností provozující stejné letouny na podobných trasách.
I když Sternova zpráva potvrdila, že letecká doprava tvoří pouze 1,6 procenta světových emisí skleníkových plynů, i letecké společnosti musí čelit výzvě, kterou představují globální klimatické změny. Právě ofsetové programy emisí jsou velkou příležitostí pro efektivní letecké přepravce jak dále pomáhat boji proti globálnímu oteplování. Více informací o projektu Perlabi lze nalézt na webové stránce OSN.