FinExpert.e15.cz

Růst e-commerce v Německu má tendenci zpomalovat

 Obrat za nákupy německých domácností po internetu v roce 2002, vyjma služeb a jiných operací jako např. homebanking, se očekává v hodnotě 4,7 mld. eur. Oproti objemu předchozího roku, který činil 4,3 mld. eur, můžeme sice konstatovat výraznou míru nárůstu, ta je však nižší než míra nárůstu počtu uživatelů internetu v tomto období. Tyto závěry vyplynuly ze studie GfK Panel Services Consumer Research, opírající se o data získaná v prvních osmi měsících roku 2002 a v časových řadách předchozích let.

 V prvních osmi měsících tohoto roku nakupovaly domácnosti on-line stejně jako v předchozím období především takové produkty jako knihy, hudební nosiče a videa, a dále technické spotřební zboží, jako kupř. počítače nebo telekomunikační produkty. Nárůst lze pozorovat také u nákupů telekomunikačních produktů, resp. použitých přístrojů, na aukcích prostřednictvím on-linových aukčních domů. V protikladu k tomu jsou spotřebitelé u on-linové formy rezervace zájezdů podobně jako je tomu u tradičních způsobů rovněž značně zdrženlivější než tomu bylo dříve.

 Analýza časových řad ukazuje, že četnost nákupů, tzn. průměrný počet nákupů na jednoho kupujícího, jakož i výdajů za on-linové nákupy v prvním pololetí roku 2002 napříč všemi skupinami produktů, je stabilní. Z toho je zřejmé, že nárůst obratu se rezultuje především z rostoucího počtu kupujících po internetu.

 Počet nových připojení k internetu v domácnostech aktuálně přibývá jen pomalu. Vzhledem k tomuto vývoji bude nárůst on-linových obratů v budoucnost záviset především na tom, zda vůbec a jak dalece spotřebitelé rozšíří své on-linové nákupy. Příčinnou vazbu lze spatřovat hlavně v tom, jak dalece se poskytovatelům ve webové síti podaří navýšit pomocí nových výkonů a atraktivního sortimentu jak frekvenci nákupů, tak i průměrnou částku vynaloženou na nákupy. 

 Tato data, šetřená v rámci GfK Web*Scope, se zakládají na kontinuálním písemném průzkumu, který byl prováděn částečně on-line a částečně off-line na reprezentativním vzorku čítajícím 10 000 uživatelů internetu. GfK Panel Services Consumer Research nepřetržitě šetří data k on-linovému nákupnímu chování konečných spotřebitelů ve spolupráci s GfK Web*Scope.

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/Kurzy.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Web_xb4glcqz
at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_kurzy_ascx.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) at System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená