FinExpert.e15.cz

Rozhovor: Zlatá koruna je vodítkem pro každého spotřebitele

V současné době probíhá soutěž o nejlepší finanční produkty roku s názvem Zlatá koruna 2006. Vyhodnocení proběhne v květnu. Má soutěž smysl nebo je to jen další akce bez využití pro spotřebitele? O tom jsme si povídali s Dr. Pavlem Doležalem, ředitelem soutěže Zlatá koruna.
Rozhovor: Zlatá koruna je vodítkem pro každého spotřebitele

Co je vlastně soutěž Zlatá koruna a o co v ní jde?

Zlatá koruna je soutěž o nejlepší finanční produkty roku. Soutěž má usnadnit široké veřejnosti orientaci ve finančních produktech a výběr finančního produktu v dané kategorii.

Kdo všechno může soutěžit?

Soutěžit mohou  všechny finanční společnosti, kteří přihlásí konkrétní finanční produkty v některé ze 14 finančních kategoriích. Soutěží každoročně všechny významné banky, pojišťovny, leasingové, investiční a další finanční společnosti působící na našem trhu, které se chtějí utkat v konkurenci, chtějí znát zpětnou vazbu a bojovat o  přízeň zákazníků.    
 
Jak probíhá samotná volba nejlepších finančních produktů?

Hlasování probíhá ve dvou rovinách. Jednak je to hodnocení stočlenné odborné poroty, Finanční akademie, složené z finančních odborníků a zástupců odborných ekonomických médií, letos v čele s předsedou Finanční akademie, finančním arbitrem ČR Otakarem Schlossbergerem a místopředsedou Tomášem Ježkem, prezidentem AFIZ. A jednak je to hlasování veřejnosti, která může svůj hlas dát svému oblíbenému produktu napříč kategoriemi. Obojí hlasování probíhá prostřednictvím internetu.

Je volba hlasů zabezpečena proti možnosti hlas změnit, tj. je nějaká možnost udělit hlasy "uměle" bez porotce ("úprava" databáze hlasů apod.)?

Co se týče hlasování odborné veřejnosti, každý porotce má své heslo a přístup k hlasovacímu formuláři. Dává své ohodnocení ve stupnici od 1 do 10, přitom 1 značí nejméně. Porotce má svobodnou vůli i v tom, které z produktů bude hodnotit, nemá povinnost hodnotit všechny přihlášené produkty. Nemůže se stát, že hlasování provede neoprávněná osoba, nebo se záměrem hlasovat za jiné.
Hlasování veřejnosti probíhá pomocí hlasovacího formuláře, umožňujícího využívat nabídky produktů, které se přihlásily. Po odeslání formuláře obdrží hlasující nazpět na svoji  e-mailovou  zprávu o svém hlasování. Celé hlasování má několikanásobnou kontrolu a zabezpečení proti zneužití.

Co znamená ocenění Zlatá koruna pro vítěze?

Vítěz Zlaté koruny získává prestiž. Tři nejlépe ohodnocené - vítězné produkty ve všech kategoriích  získávají Zlatou, Stříbrnou nebo Bronzovou korunu s právem uvádět logo v marketingové komunikaci své společnosti. Klienti, zvažující výběr a rozhodující se pro volbu v široké škále finančních produktů využívají značky Zlatá koruna při orientaci, na který produkt namířit užší výběr a který si zvolit. Vítězné produkty se tedy mohou těšit na pozornost, která na ně bude upřena a která jim dává větší šance u klientů.

Není Zlatá koruna trochu znehodnocena tím, že soutěžící musí za každý nominovaný produkt zaplatit poplatek?

Nemyslím si, že by výše poplatku, z něhož je hrazeno organizační zajištění soutěže, byla důvodem, proč společnost svůj produkt nepřihlásí. V porovnání s výdaji na reklamu a marketingovou komunikaci je to částka spíše symbolická. A navíc se vítězům, ale i všem přihlášeným produktům, které v době soutěže přitahují pozornost a jsou pod zorným úhlem jak odborníků tak veřejnosti, obrazně řečeno několikanásobně vrátí. Skutečnost, že společnost platí za každý přihlášený produkt, pak současně má přispět i k tomu, že nominují do soutěže výběr produktů ze svého portfolia, kterým věří a kterým dávají šance ověřit si úspěšnost v soutěži i na trhu. Hlasující tak vlastně mají užší výběr produktu. Tím však rozhodně nechci říci, že ostatní produkty nejsou konkurence schopné. Jsou to například vynikající produkty, specifické nebo ušité na míru konkrétní skupině klientů, kteří o jejich kvalitách ví a využívají je ke své spokojenosti.
    
Zlatá koruna není přece jen soutěž. Je zároveň názvem pro finanční web, že?

Webové stránky se staly již plnohodnotným finančním portálem s unikátní možností porovnávání jednotlivých produktů a se silou zpravodajství a monitoringu finančních informací, které dnes představují na 7.000 článků.

S kým spolupracujete při tvorbě finančního zpravodajství na vašem webu?

Vedle našeho vlastního redakčního zázemí spolupracujeme i s dalšími finančními servery a především s naším partnerem pro monitoring Newton IT.

Je Zlatá koruna zajímavá a nějak užitná pro běžné spotřebitele? Může jim v něčem pomoci (orientace v produktech apod.) ?

Ano, rozhodně. Soutěž není jen měřením sil produktů mezi finančními společnostmi. Soutěž má být vodítkem při rozhodování mezi širokou škálou finančních produktů a porovnáním jejich parametrů přehledně v rámci kategorií. V soutěži rozhodně nechybí produkty, které představují aktuální atraktivní nabídku na trhu. Ve Zlaté koruně ji má spotřebitel soustředěnou a pomocí ocenění v soutěži tak dostává klíč k výběru napříč celým spektrem nabídky na trhu.
 

Není Zlatá koruna spíše konkurencí dalším podobným soutěžím např. MasterCard Banka roku, Zlatý Měšec, Nejlepší produkt Osobních financí apod., nebo má nějaké svoje vlastní specifikum?

Banka roku je brandovou soutěží, soutěží značek bankovních domů. Jsme přesvědčeni, že pro klienty, ke kterým především směřuje naše soutěž, je důležitější, co chtějí a potřebují využívat -  tedy konkrétní produkt, méně pak, kde si službu nakupují – tedy image, značka společnosti. Další soutěže jsou víceméně internetovými anketami, které jsou bezesporu pro spotřebitele zajímavé a důležité. Zlatá koruna je plnokrevnou soutěží finančních produktů s nenahraditelnou podporou odborníků ve Finanční akademii a výraznou podporou exkluzivních partnerů. Takže ostatní soutěže určitě nevnímáme jako konkurenci, spíše jako prostor pro spolupráci.

Zlatá koruna je letos vyhlašována již čtvrtým rokem. Symbol Zlaté koruny se stává trvalou součástí image úspěšných společností. Výhody, které soutěž přináší, posuzují jak soutěžící tak spotřebitelé a jejich zájem svědčí o tom, že Zlatá koruna má výjimečnou pozici. 
 
Jak jste přišli na cenu v podobě motocyklu Harleye Davidson, jste jejich fanda?  Máte sám motorku?

Motorku mám, už téměř deset let, jezdím na Chopperu, Harley to není, ale o té příští mám již zcela jasnou představu, bude to Cruiser a samozřejmě Harley :-) Domnívám se, že Harley Davidson, symbol úspěšné, prosperující značky s tradicí, osloví širokou skupinu mladé a střední generace - akční, dynamickou, která se současně dostává na vrchol své kariéry, zaujímá pozice ve středním a vyšším managementu a tvoří i zajímavý potenciál klientů finančních společností. Věříme, že Harley Davidson a ostatní atraktivní ceny podpoří také zájem o účast ve veřejném hlasování soutěže.
A nejen to. Za každým finančním produktem jsou trochu neprávem v pozadí lidé - manažeři produktů, specialisté na marketing, tvůrčí a realizační tým. Letos chceme ocenit i je a přicházíme s „motivačním“ programem Zlaté koruny. Oslovili jsme společnosti, které reprezentují světově proslulé značky, které ve svém oboru představují pomyslný Olymp. K prestižnímu ocenění vítězné finanční produkty obdrží pro jejich „tvůrce“ i atraktivní ceny od partnerů se značkami Ferrari, Maserati, Harley Davidson, Buell, Puma, Marco Polo, Callaway a další. Věříme, že náš motivační program podpoří i zdravou rivalitu, a ovlivní vznik nových kvalitnějších produktů na finančním trhu.

Bude v příští Zlaté koruně hlavní cenou Ferrari?

Zlatá koruna zvyšuje každým rokem svoji laťku. Co chystáme v příštím roce, si opět chceme nechat jako překvapení.

 

Klepněte pro větší obrázek

Dr. Pavel Doležal

je ředitelem tvůrčí agentury pdMEDIA a soutěže Zlatá koruna, ale svojí duší a hlavní profesí je režisér a scénárista. Jezdí na Chopperu, má 4letého syna a špatně hraje golf.

Další článek


 

Související články


celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Re: nepruhledne vyhodnoceni
kylx
28. 4. 2006, 10:15
nepruhledne vyhodnoceni
ctenar
27. 4. 2006, 14:08

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více