FinExpert.e15.cz

Rozhovor s Pavlem Martynkem z Direct

V rozhovoru se ptáme na otázky týkající se povinného ručení, pojišťování přes internet i ročního působení Direct pojišťovny v ČR.
Rozhovor s Pavlem Martynkem z Direct

Přinášíme vám rozhovor s Pavlem Martynkem, ředitelem oddělení pojistné matematiky Direct Pojišťovny.


Jiří Zatloukal, FinExpert.cz: Jako pojišťovna jste v Česku začali v květnu 2007. Jak hodnotíte první rok své činnosti? Respektive, na co budete zaměřovat do budoucna svou pozornost v pojištění nejvíce?

Pavel Martynek: Klepněte pro větší obrázekNa český trh jsme vstoupili vybaveni zkušenostmi aknow-how naší mateřské a sesterských společností. Již za velmi krátkou dobu jsme jasně prokázali, že přímý prodej pojištění prostřednictvím telefonu a internetu jednoznačně funguje. Tajemství našeho úspěchu je prosté, šetříme totiž zákazníkům nejen peníze, ale i jejich drahocenný čas. Mezi námi a zákazníkem není žádný zprostředkovatel, navíc nebudujeme nákladný pobočkový aparát. Díky těmto úsporám jsme schopni nabídnout motoristům cenu v průměru o dvacet procent nižší než konkurence. Důležité je také zmínit skutečnost, že přestože nemáme žádné pobočky, funguje u nás proces likvidace pojistných událostí naprosto standardně, a to díky široké partnerské síti. Pokud jde o naši nabídku, tak v současnosti nabízíme kompletní paletu produktů pro motoristy. V budoucnu se chceme kromě autopojištění zaměřit na další produkty neživotního pojištění, které jsou vhodné pro přímý prodej.

V současnosti jsou postihy vázány na pojištěné vozidlo. Vítáte legislativní návrhy na přenášení těchto sankcí z automobilu na samotné řidiče.

Obecně aktivity zohledňující v povinném ručení nejen automobil, ale také řidiče vítáme, protože v konečném důsledku je to právě řidič, kdo je zodpovědný za řízení automobilu. Pokud jde o Direct Pojišťovnu, tak mohu říci, že na řidiče klademe důraz již od počátku našeho působení na českém trhu. Údaje o řidiči totiž hrají v našem tarifu velmi významnou roli, v případě povinného ručení je pro nás osoba řidiče dokonce klíčová.

Jak se vám osvědčila spolupráce s databází škod České kanceláře pojistitelů? Má její fungování nějaké praktické dopady při určování výše pojistného?

Předem bych chtěl říci, že v současné době teprve přecházíme z testovacího režimu zmíněné databáze k používání „ostré“ verze. Mohu tedy jen těžko mluvit o aktuálních dopadech. Do budoucna to však bude jeden z důležitých zdrojů informací, které budeme používat zejména při určování bonusu/malusu, a tím i k určení rizikovosti toho daného klienta.

Vnímáte nedávné zvýšení hranice výše škody na 100 tisíc Kč, které je nutné pro příjezd policie na místo havárie, jako pozitivní krok? Fungují tzv. evropské formuláře bezproblémově?

Jako příliš pozitivní krok to nevnímáme a myslím, že jsme v tomto ve shodě s ostatními pojišťovnami. Čím vyšší je zmíněná hranice, a čím méně častá je účast policie při řešení dopravních nehod, tím větší prostor vzniká pro možné pozdější nejasnosti v průběhu procesu likvidace pojistné události. Ptáte-li se na evropské formuláře, myslím, že budou fungovat bezproblémově, pokud se dva účastníci nehody na míře zavinění dohodnou, oba formulář podepíší a následně nikdo z nich nebude tuto dohodu rozporovat. Nejde tedy ani tak o samotný formulář, jako o to, aby se účastnící nehody shodli na tom, co se skutečně stalo.

K 30. září 2008 jste ukončili nabídku zajímavého produktu – pojištění škod vzniklých v důsledku špatného stavu vozovky, které jste nabízeli k povinnému ručení a havarijnímu pojištění. Z jakého důvodu? Bylo pro vás ztrátové? Chystáte nějaké podobné lákadlo ve formě bonusu pro motoristy?

Jediným důvodem pro ukončení nabídky tohoto pojištění je novela silničního zákona. Podmínkou pro uplatnění škody z pojištění proti špatnému stavu vozovky je totiž vždy doložení rozhodnutí policie o tom, že viníkem není, a to ani z části, řidič vozidla. Jak již však bylo zmíněno výše, bude policie dle nového zákona vyjíždět pouze ke škodám na majetku vyšším než 100 000,- Kč. Naši klienti by vzhledem k těmto skutečnostem měli s uplatňováním nároku zbytečně složité vyřizování. I nadále chystáme novinky či nové přístupy v oblasti povinného ručení, rádi bychom však motoristy překvapili, a proto Vám v tento okamžik více podrobností nesdělím. Možná bych však mohl alespoň zmínit nejčerstvější novinky, mezi které patří produkt Moje flotila nabízený od září či možnost převádět bonusy mezi manželi.

Jakou úlohu má v rámci vaší strategie poskytování asistenčních služeb? Hodláte je rozvíjet?

Vnímáme velkou důležitost asistenčních služeb pro naše klienty. Proto nabízíme motoristům možnost volby hned z několika produktů. Základní asistenční služby Asist mají naši klienti již v ceně povinného ručení, rozšířenou verzi Asist+ pak zase nabízíme v ceně havarijního pojištění. Velmi zajímavé jsou exkluzivní asistenční služby Top Asist, které se vztahují na pomoc motoristům nejen při nehodě a poruše vozidla, ale také v případě odcizení vozidla. Nabízí mimo jiné také možnost ubytování posádky vozidla v hotelu, zapůjčení automobilu či jízdenku na náhradní dopravu, ať již pozemní nebo leteckou, v České republice i v zahraničí. Naši nabídku asistenčních služeb stále rozšiřujeme, o čemž svědčí speciální produkt Profi Asist na léto, který jsme nabízeli v průběhu letních měsíců.

Překonali už lidé nedůvěru k objednávání pojistek přes internet? Jak se situace vyvíjí v tomto ohledu?

Z řady výzkumů, které pro nás připravují renomované agentury, víme, že přímé pojišťovací kanály využívá v současnosti ke sjednání pojištění 10 % motoristů a že o sjednání pojištění automobilu touto cestou uvažuje dnes již každý druhý český motorista. Valná většina řidičů také vnímá internet jako naprosto důvěryhodný kanál. Zajímavé přitom je, že zájem o pojištění přes internet už zdaleka není závislý na věku nebo pohlaví.

Na závěr prosím shrňte, čím se vaše pojišťovna odlišuje od ostatních?

Samozřejmě v přístupu ke klientům. Lidé dnes žijí v pohybu, a proto vyžadují moderní produkty a služby, které tento trend reflektují. Naším obchodním modelem jim vycházíme vstříc. Jak jsem již zmínil, hlavní rozdíl mezi námi a tradičními pojišťovnami spočívá v tom, že přímý prodej pojištění nevyžaduje nákladnou pobočkovou síť ani zprostředkovatele. Lišíme se také například v tom, že díky přímému kontaktu s klientem můžeme okamžitě reflektovat všechny informace, které mají dopad na výsledné pojistné, a každému klientovi tak nabídnout cenu „šitou“ přímo na míru.

Děkuji za rozhovor.

Další článek


 

Související články


 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená