FinExpert.e15.cz

Rozhovor: Poštovní spořitelna nabídne cash back

Poštovní spořitelna spustila masivní projekt, s pomocí kterého chce předběhnout české banky a stát se jedničkou na trhu pro běžné klienty. Na kolik je na to připravena a co všechno chce pro to udělat, jsme se zeptali jejího tiskového mluvčího Martina Országa.
Rozhovor: Poštovní spořitelna nabídne cash back
V horizontu 10 let se pokusí ČSOB dostat na post jedničky mezi bankami působícími v ČR?

Jedná se o strategii Poštovní spořitelny (PS), která má ambici stát se jedničkou na trhu pro drobnou klientelu.

Jak konkrétně chcete dosáhnout prvenství a jaké služby (bonusy) připravujete pro klienty?

Poštovní spořitelna připravila několik strategických akcí, které jí umožní dosáhnout stát se jedničkou na trhu. V poměrně krátkém čase nabídneme nový produkt – hypotéku – a klienti s námi získají nejvíce přístupů ke správě svých financí. Jako první banka v ČR zavedeme na jaře 2006 mobilní bankovní poradce a do konce příštího roku plánuje Poštovní spořitelna bezmála zdvojnásobit počet svých poboček – tzv. Finančních center. Vedle těchto dlouhodobějších aktivit bude Poštovní spořitelna oslovovat klienty i marketingovými akcemi – např. v současnosti probíhá kampaň na běžný účet Postžiro, která nabízí novým klientům půl roku vedení účtu zdarma (vč. některých operací).

Půjde o službu nebo produkt, který nabídne pouze ČSOB?

Jako jediná banka na trhu nabídne Poštovní spořitelna svým klientům několik inovativních řešení:

Cash back – pouze pro klienty Poštovní spořitelny, vzhledem k postoji některých velkých hráčů na trhu nelze zavést na trh plošně. Mobilní bankovní poradci – v podobné rozsahu nenabízí žádná banka na trhu. Mobilní poradci Poštovní spořitelny budou klientům nabízet všech standardní bankovní bezhotovostní operace, možnost vyřízení řady produktů (běžné účty, spořicí produkty, hypotéky, další úvěry apod.)

Jaký byl vývoj počtu zákazníků za posledních 3 – 5 let? Co podle Vás vedlo k jejich nárůstu?

Vzhledem k omezením z předchozí smlouvy s Českou poštou se celkový počet klientů za poslední roky příliš neměnil (cca 2 mil klientů – při srovnáváních např. s ČS, prosím, nezapomeňte, že počet klientů, které uvádí ČS, není srovnatelný – PS totiž má 2 mil klientů v našem segmentu, tedy pro drobnou klientelu, tzv. mass retail. Počet klientů, které má ČS v tomto segmentu je tedy mnohem nižší než udávaných 5,3 mil). Razantně ale zejména v posledním období narůstá produktová penerace, např. počet klientů, kteří si k běžnému účtu pořídí e-banking. To nám dokazuje, že jsme schopni dosáhnout jednoho z dílčích cílů – tedy zvýšit využití produktů mezi stávajícími klienty.

V následujících měsících uvažujete o zavedení nové služby cash back. Můžete uvést v jakém horizontu plánujete danou službu spustit a jak se k zavedení staví konkurenční banky?

Cash back bychom rádi spustili do konce roku 2006. Aby mohla být služba zavedena plošně, byla by potřeba shoda mezi všemi subjekty vydávajícími karty. Pokud by bylo možno dosáhnout dohody, bylo by možné si u kteréhokoli obchodníka, který akceptuje karty, po nákupu si vybrat ještě hotovost.

Tuto shodu ale někteří velcí hráči blokují. Proto v současnosti jednáme s některými obchodními řetězci o zavedení služby jen v těchto řetězcích jen pro naše klienty.

Myslíte si, že je pro efektivní využití služby dostatečná poptávka ze strany klientů?

Rozhodně – svědčí o tom zkušenosti ze zemí, kde tato služba funguje (např. USA nebo Velká Británie). Klienti tam nyní berou jako samozřejmost si např. při nákupu vybrat ještě hotovost.

Výrazným kladem cash backu je její výhodnost pro všechny tři strany – klienta, obchodníka i banku (Poštovní spořitelnu). Klient získá pohodlný a cenově výhodný způsob, jak se dostat ke svým financím. Poštovní spořitelna nabídne svým klientům novou službu a získá tak konkurenční výhodu. A obchodníci se zbaví části hotovosti, kterou by jinak museli složitě odvádět.

Jaký dopad bude mít zavedení služby pro obchodníky poskytující novou službu (např. výměna terminálu)?

Technické i finanční detaily zavedení této služby právě vyjednáváme a je tedy těžké k nim uvést něco konkrétního. Změny bude nutné provést jak v bankovních systémech, tak i u obchodníků. Nepředpokládáme ale, že by bylo nutné měnit např. terminály.

Kolik  za využití služby zaplatí klient banky a obchodník (např. při výběru 500 Kč)?

Viz odpověď na předchozí otázku.

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená